Nefes almayı gerçekten biliyor muyuz?

Bütünsel Sağlık  ve Ayurvedik Yaşam Danışmanı Ebru Şinik, gerçek nefesin, yaşamın kaynağıyla doğrudan temas kurmak olduğunu söylüyor ve ekliyor, “ Sadece doğru nefes alıp vererek sağlık ve neşeye yeniden kavuşmak mümkün, üstelik doğru nefes alıp vermek sadece bedenimizi değil, bilincimizi de dengesine kavuşturacaktır.”

Güçlü ve gerçekten yeterli bir nefes için diyafram kasımızın da işin içine katıldığı doğru nefes alışkanlığını kazanmak oldukça önemli. İşte bu noktada ufak ama etkili adımlarla doğru almaya başlamak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

Ağız kapalı, dil ucu en ön iki dişin hemen arkasında ve hafifçe üst damağa da değerek konforlu bir şekilde o noktada duruyor.

 

İki burun deliğinden basitlikle, ihtiyacın kadar nefes alıp, vermeye başlayın. Çok derin almak zorunda değilsiniz, akciğerlerinizin ihtiyacı kadar alın.

 

Nefes alırken karnınız dışarı doğru genişlerken, nefes verirken karnınız içeri doğru çekilmeli, bu  şekilde doğal yolunda ilerlemeli. Nefes alıp verirken karın kaslarının bu gel-git süreci, diyafram kasının aktif çalıştığının göstergesidir.

 

 

Gözler kapalı, farkındalığınızı karın bölgenizde tutun. Nefes alırken önce karnınız şişecek, daha sonra hala nefes alma ihtiyacı devam ediyorsa göğsünüz de şişmeye başlayacaktır.

 

Burada şu noktaya dikkat edilmeli. Nefesi verirken, yavaş yavaş ciğerlerinizdeki son zerre hava çıkana kadar nefesi boşaltmalısınız. Daha sonra içinizde hiç hava kalmadığına ikna olduktan sonra tekrar nefes alın.

 

Unutmayın, nefes egzersizlerinin sırrı nefes verme süresinde saklıdır. Aldığımız nefesi, mümkün olduğunca verdiğimiz takdirde daha iyi nefes alabiliriz.

 

Bu basit egzersizi her sabah veya akşam boş bir mide ile 5-10 dakika arası uygulamak tüm sinir sisteminizi dengeleyebilir.

 

Toplam
6
Paylaşım