FORMUNUZU KORUMANIZA YARDIMCI 8 OFİS EGZERSİZİ


Ofis ortamında günlük aktivitelerin önemli bir kısmının oturarak gerçekleşmesi başta kilo alımı olmak üzere; sırt, boyun, el bileği ağrıları ve kaslarda zayıflamaya neden olabiliyor. Sağlıklı bir ofis yaşamı için gün içinde kısa molalar vermek ve düzenli egzersiz yapmak gerekiyor. Memorial Ankara Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümü’nden Doç. Dr. Hakan Özsoy, kolay uygulanabilecek ofis egzersizleri hakkında bilgi verdi.

ofiste-egzersiz

Ofis içerisinde yapılabilecek pek çok egzersiz yöntemi bulunmaktadır. Bunlar yapılan işe ve çalışılan ortama göre uyarlanabilir. Ofis içi egzersizlerdeki hedef; basit ve kolay hatırlanabilir temel bazı hareketleri yaparak kan dolaşımını hızlandırmak ve yağ yakan enzimlerin aktifliğini artırmaktır. Ofiste kolaylıkla uygulanabilecek temel ofis egzersizlerinden bazıları şu şekilde sıralanabilir:

• Sandalyenizde otururken yukarıda bir cisme ulaşmaya çalışır gibi el bilek, dirsek ve omuzlarınız düz bir çizgi oluşturacak şekilde kollarınızı gerin. Beş saniye kadar gerili tutun ve bırakın.

• Ellerinizi koltuğun arkasına birleştirin ve omuzlarınızı ve sırtınızı geriye doğru gerin.

• Omuzlarınızla öne ve geriye dairesel hareketler yapın. Beş saniye süresince gerili tutun ve bırakın.

• Ellerinizle ayaklarınıza değecek şekilde öne doğru eğilin.

• Masanızın üzerinde küçük ağırlıklar bulundurun. Bu bir küçük su şişesi de olabilir. Bir şey düşünürken ya da telefonla konuşurken diğer kolunuzla yana ve öne doğru ağırlık kaldırma egzersizleri yapın.

• Otururken ayak bileklerinizi sürekli yukarı çekin ve aşağı itin.

• Sandalyenizden biraz ayağa kalkın, 5 saniye bekleyin ve tekrar oturun.

• Ayağa kalkınca hafifçe çömelip yukarı doğru kollarınızı da uzatarak zıplayın.

Melda Ennekavi