Dünyanın en büyük ve seçkin tekstil üreticilerini senede iki defa bir araya getirerek geleceğin trendlerini belirleyen Première Vision İstanbul’un Türkiye Ofisi Direktörü Gülperi Erkanlı ile özel söyleşimiz sizlerle.

Premiere Vision global ölçekte neler yapıyor ? Fuarı bize anlatır mısınız?

Tekstil ve moda sektörüne yönelik fuarlar organize etmeye başlayarak kurulan öncü Fransız markası Première Vision S.A., 1973 yılında faaliyet göstermeye başladı. Öncelikle lokal olarak Lyon’da, ardından Paris’te faaliyetine devam eden Première Vision daha sonra Avrupa ve dünyaya yayılmaya devam etti. Seçmiş olduğu stratejik noktalar ve kaliteli servisi sayesinde de uluslararası bir üne kavuşmayı başardı. Yabancı ülkelerdeki ofisleri ile son 10 yıldır kilit yerlerde moda sektörüne yönelik etkinlikler düzenlemeye devam ediyor. Başından beri, düzenlediği toplantılar ile moda dünyasının nabzını yokluyor ve eşsiz yaklaşımı sayesinde uluslararası düzeyde uzmanlaşmış kişileri ve profesyonelleri bir araya getirerek yeni çıkacak olan trendleri takip etme olanağı ve gelecek sezonlara hazırlanma olanağı sağlıyor. 

Première Vision dünyada Paris, New York ve İstanbul gibi şehirlerde gerçekleşiyor ve yılda 14 ayrı fuar düzenliyor. Her sene ilkbahar-Yaz ve Sonbahar-Kış sezonlarına göre organize edilen Première Vision fuarı, İstanbul’da da yılda iki kere gerçekleşiyor. Moda ve Tekstil dünyasının önemli oyuncularını bir araya getiren fuar, moda buluşmaları ve iş görüşmeleri ile 3 gün boyunca sürüyor. Tekstil sektörünün her oyuncusunu bir araya getirirken (iplik&elyaf, kumaş, denim, aksesuar ve hazır giyim üreticilerini) bir diğer taraftan da fuarın klasikleşmiş etkinliği olan ‘Let’s Talk About Fashion’ ile geleceğin trendlerine ışık tutuyor.  Tekstilde gelecek trendlerinin birkaç yıl önceden belirlendiği ve sektörün buna göre pozisyon aldığı bir fuar Première Vision.

Première Vision İstanbul’dan bize söz eder misiniz? 10. Sezonu olacak değil mi? 

Première Vision Istanbul’un 20-22 Mart tarihlerinde gerçekleşecek edisyonu ile 10. Sezonunu yapmış olacak. Yani 5 yılı aşkın süredir Türkiye’de Première Vision fuarını gerçekleştiriyoruz. Türkiye tekstil sektöründeki uzmanlığı dünyada da biliniyor ve bu alanda önemli bir oyuncu olduğunu unutmamamız gerek. Bir diğer taraftan da tekstil sektörünün Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden olduğunu düşünürsek, Première Vision’un, İstanbul ayağının olması gerçek anlamda önem teşkil ediyor. 

Première Vision fuarının Türkiye’nin tekstil ve hazır giyim ihracatına katkısını değerlendirmek istersek, neler söylemek istersiniz?

Premiere Vision’un  dünya modasına yön ve ilham veren bir numaralı referanns noktası olduğunu düşünürsek, bu fuarın Paris ve New York dışında bir de sadece Istanbul’da olması, ülkemiz tekstil ve hazır giyimi açısından paha biçilmez bir değere sahip. Zira, böylesine değerli bir markanın seçtiği lokasyonlardan birinin Türkiye olması aslında tüm dünya moda ve tekstil sektörüne, ülkemizin bu alanda ne kadar vasıflı, yaratıcı ve değerli olduğuna dair çok önemli bir işaret veriyor. Premiere Vision fuarlarında katılımcı olarak yer alan firmaların her sezon  bir seçim komitesince belirlenerek yer aldığı düşünülürse, yani bir tür akreditasyon sistemi, konunun ciddiyeti ve özelliği daha da net ortaya çıkıyor. Dolayısıyla, dünya çapında da markalar, mağazalar, tasarımcılar gerek ilham almak, gerekse tedarik için en yoğun şekilde Premiere Vision fuarlarına geldiğinden, Türkiye özelinde hem önemli bir ticaret ve iş geliştirme fırsatı hem de ihracat açısından yine fark yaratan bir durum için gereken altyapıyı sağlıyor bu fuar.

Türk tekstil ve hazır giyim markalarının global arenada bilinilirliği sizce ne seviyede?

Türk tekstili ve konfeksiyonculuğu global arenada gerçekten de güçlü bir yere sahip, gerek ürün çeşitliliği, gerek koleksiyon geliştirme kabiliyeti ve yenilikçilik, gerekse hızlı servis ve uygun fiyat noktalarında, özellikle de coğrafi avantajı da ekleyince Avrupa markaları için vazgeçilmez. Hazır giyim markalarımızın da önemli bir kısmı özellikle Türkiye’yi çevreleyen coğrafyada yüksek bir bilinirliğe sahip ve Avrupa’da da yavaş yavaş adlarından söz ettirme konusunda güzel ilerlemeler kaydetmekte. Kuşkusuz marka olma ve yaygınlaşma süreçleri daha zaman yayılarak gerçekleşiyor ancak bu konuda da markalarımızın yolları açık.


Gelecek sezonları belirlemede Première Vision tam olarak nasıl bir rol oynuyor? 

Premiere Vision fuarları, yapıldıkları her dönem itibariyle en az 1 yıl sonrasının ilgili sezonunun trendlerine yöneliktir, örneğin 20-22 Mart’ta gerçekleşen son PV Istanbul fuarımız 2020 İlkbahar-Yaz trendlerine yönelikti. Paris fuarımız ise bu anlamda esas belirleyici rolü oynamakta. Renkler, biçimler, kontrüksiyonlar, kompozisyonlar  gibi noktalarda Premiere Vision moda departmanının öngörüleri doğrultusunda oluşan trendler, tüm katılımcılarla paylaşılarak, fuarlarımızda bu doğrultuda geliştirdikleri koleksiyonların sergilenmesine temel teşkil etmekte. Fuarlar sırasında da moda dünyasının önemli oyuncuları da kendi kreasyonlarını geliştirirken bu çalışmaları baz almakta.


Total
0
Shares