Gün boyu iş yerinde ya da sosyal hayatınızda yaşadığınız stresin asıl nedeni, uykusuzluk. Uykunuzu iyi alamadığınız günlerde ise gerginliğinizi ve yorgunluğunuzu minimuma indirmenin çeşitli yolları var. İşte uykunuzu alamadığınızda uygulamanız gereken 6 teknik:

KALKIN VE YOLA ÇIKIN

Yatakta mümkün olduğunca kalmanın daha iyi olduğunu düşünebilirsiniz ama Dr. Stanley’nin dediğine göre bu; çoktan uyanmış bedene acı vermekten başka bir şey yapmıyor. Kahvaltı faktörü ise, vücudunuza artık gündüz olduğunu söylemenin kolay bir yolu.

UYKUNUZU ALAMADIĞINIZDA UYGULAMANIZ GEREKEN 6 TEKNİK (1)

“YAPILACAKLAR” LİSTENİZİ SABAH ERKEN SAATLERDE HALLEDİN

Eğer uzun bir gece geçirdiğinizin farkındaysanız, muhtemelen öğlende enerji açısından tükenmiş olacaksınız. Bu yüzden günün planını gündüzden yapmaya özen gösterin.

UYKUNUZU ALAMADIĞINIZDA UYGULAMANIZ GEREKEN 6 TEKNİK (1)

KAHVEYE MUHTAÇ OLMAYIN

Kafein bilindik bir çözümdür ama sizi tüm gün götürmez. Aslında 3-4 bardak kafein sonrasında sizi uyandırmak yerine, yatıştırıcı bir etkisi olur kafeinin zira vücudunuz alışacaktır. Bu yüzden çay yapmanız daha mantıklı olacaktır.

UYKUNUZU ALAMADIĞINIZDA UYGULAMANIZ GEREKEN 6 TEKNİK (2)

HAREKET EDİN 

Ve bir sonraki nokta; yerinizde oturmayın! Mümkün olduğunca hareket edin. Sık sık mola verin ve etrafta yürüyüşlere çıkın. Kulağa basit gelse de oldukça etkili.

UYKUNUZU ALAMADIĞINIZDA UYGULAMANIZ GEREKEN 6 TEKNİK (2)

ŞEKERLEME YAPIN

Kafeinin çözüm olmadığını söylemiştik. Tabii ki asıl çözüm kısa bir süreliğine de uyku. Masanızda uyuyamıyorsanız, kendinizi arabanıza ya da tuvalete atın!

İş yerinde gerçekten uyuyamıyorsanız, biraz meditasyon iyi gelebilir. Gürültülü ortamda gözlerinizi kapayarak kendinize odaklanmanız iyi olacaktır.

UYKUNUZU ALAMADIĞINIZDA UYGULAMANIZ GEREKEN 6 TEKNİK (3)

BİR SONRAKİ UYKUNUZU DA MAHVETMEYİN

Eğer dün gece uyuyamadıysanız, bir sonraki geceyi de bu şekilde mahvetmeyin. Olabildiğinde normal bir saatte yatağa girin ve bir önceki gecenin eksikliğini kapatın.

UYKUNUZU ALAMADIĞINIZDA UYGULAMANIZ GEREKEN 6 TEKNİK (5)

Toplam
19
Paylaşım