Toplam
4
Paylaşım

 

Son zamanlarda siz de herkes gibi uykunuzu tam alamamaktan ve uykunuzun kaçmasından mı şikayetçisiniz? Bunun sebebi alışkanlıklarınız olabilir. İşte uykunuzun kaçmasına neden olan 7 yatak alışkanlığı:

1

Yanlış şiltede yatmak

Düzgün bir şilte sayesinde daha iyi uyursunuz. Aynı şey çarşaflarınız ve yastıklarınız için de geçerli.  Eğer sırt üstü yatıyorsanız yumuşak, yan uyuyorsanız sert bir yastık seçin.

 

2

Saatlerce facebook’a bakmak

Bilgisayarınızın ışığı beyni uyarır. Ayrıca siz bilgisayarınızı kapatmış olsanız bile beyninizin bir anda uyku moduna geçmesi çok zordur. O hala yapılacaklar listesini düşünmeye devam eder. Gece geç vakitte internette dolanmak yerine elektronik cihazlarla aranıza mesafe koyun.

 

3

Işığı yanan bir saatle uyumaya çalışmak

Saatinizin ışığı uyumaya çalışırken sizi rahatsız edebilir.  Olabildiğince karanlık bir yerde uyumalısınız. Aydınlık numaraları bir kitap yardımıyla kapatın, ya da ışıksız bir saat alın. Telefonunuzun alarmını da kurmak işe yarayacaktır.

 

4

Sabahlamak ya da erken yatmak

Yatma saatinin sadece çocuklar için olduğu inancından vazgeçin. Özellikle de hafta sonu uyuduğunuz saatlere dikkat edin. Vücudunuz alıştığı rutini ister. Eğer sürekli farklı saatlerde uyuyorsanız hafta içi uykuya dalmakta zorlanabilirsiniz.

 

5

Yatakta kitap okumak

Yatakta kitap okumak bilinen bir alışkanlık. Fakat vücudunuz bir süre sonra bu rutine alışır. Siz kitabınızın birkaç bölümünü bitirmeden uykuya dalamazsınız. Yatağınızı sadece seks yapmak ve uyumak için kullanın. Kitap okumak istediğiniz zamanlarda koltuğa kıvrılın.

 

6

Kuzuları saymak

Uyuyamadığınız zamanlarda yatakta kalmanızın hiçbir anlamı yok. Eğer 30 dakikadan fazla bir süredir mi uyumaya çalışıyorsunuz? Kitap okuyun, televizyon izleyin… Yaptığınız aktiviteler sayesinde beyin yorulduğunu hissedip uyumak isteyecektir.

 

UYKUNUZUN KAÇMASINA NEDEN OLAN 7 YATAK ALIŞKANLIĞI

Mevsim Değişikliği

Mevsim yorgunluğu özellikle geçiş dönemlerinde kendisini gösterir. Bu dönemleri atlatmak için yatmadan önce yenen abur cuburlar ise uykunuzun kaçması için önemli bir etken. Yatmadan en az 2 saat öncesine kadar bir şey yememeye çalışın.

Görseller: Pinterest

 

 

Toplam
4
Paylaşım