YILBAŞI AKŞAMINA ÖZEL SAĞLIKLI VE ŞENLİKLİ KUTLAMA ÖNERİLERİ

 

 

– Öğün atlamayın. Akşam yiyeceğiniz yemeği düşünerek öğün atlamak genellikle istenilenin aksine uzun süreli açlık sonucu çok daha fazla yemekle sonlanır. Bu nedenle mutlaka sizi uzun süre tok tutabilecek kaliteli ve dengeli bir kahvaltı ile güne başlayın.

– Günlük içmeniz gereken su miktarını ve bitki çaylarını mutlaka içmeye özen gösterin.

– Öğle yemeği olarak sebze yemeği, sebze çorbası veya haşlanmış sebzeyi yoğurtla dengeleyin.

– Gideceğiniz organizasyon, yemekli bir organizasyon ise mutlaka ikindi öğününü tost, süt+ meyve ya da bir avuç fındık gibi kaliteli ve dengeli bir öğün ile yapmaya özen gösterin. Bu öğün, iştah kontrolü sağlamanızı kolaylaştıracaktır.

– Sağlıklı bir tabak oluşturun. Önden gelecek ordövr tabağından kızartma ve hamur işleri hariç her şeyi tüketebilir, ana yemeğin hepsini afiyetle yiyebilirsiniz.

– Salata servis ediliyorsa limitsiz alabilirsiniz.

– Doğru içecek tercihleri yapın. Mümkünse 1-2 kadeh şaraptan başka içmemek hedefiniz olsun. Kalorisi yüksek alkolsüz içecekler yerine su, soda+ limon, bitki çayları gibi tercihlere yönelin.

– Tatlıya hiç dokunmayın.

– Özellikle çerezler, kokteyl bölümünde küçük küçük servis edilen kızartmalar, minik ikramlıklar görüntü olarak size öyle düşündürmese de çok fazla kalori içerebiliyor. O yüzden kokteyl bölümünden uzak durmaya belki de soda ve limon ile geçiştirmeye çalışın.

– İnsanlarla zaman geçirip keyfinize bakın, yiyeceklerle değil. Bu partilerde sosyalleşmek, dans etmek, arkadaşlarınızla fotoğraf çektirmek, müziği dinlemek yemeğe odaklanmaktan çok daha eğlenceli ve keyiflidir.

 

Bu önerileri sadece yılbaşı gecesi için değil, tüm davetlerde de uygulamayı ihmal etmeyin. Yasaksız beslenmek için porsiyon kontrolü yapmayı öğrenmeniz, hayat boyu kurtarıcınız olacaktır. ‘Çok sosyalim diyet yapamıyorum’ diyen çok insan tanıyorum. Hâlbuki dengelemek çok kolay. Yeter ki küçük detayları aklımızdan çıkarmayalım.

Nurdan Gündoğdu