DİYET YAPANLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN 5 MADDE


Her pazartesi bir çoğumuz için diyete başlama günüdür. Bazılarımız başlar, bazılarımız ne yazık ki salı günü bu fikirden vazgeçerler. Diyetisyen Nesrin Eriş, diyete devam edenler için dikkat edilmesi gereken 5 maddeden bizlere bahsetti.

DİYET YAPANLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN 5 MADDE (3)

“Diyette en çok dikkat etmemiz gereken 5 madde şunlardır:

1. 5 grup besini(ekmek, et, süt-yoğurt, sebze-meyve ve yağ-şeker) içeren dengeli bir diyet olmalıdır.

DİYET YAPANLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN 5 MADDE (5)

2. Diyet ürünleri mümkün olduğu kadar az içermelidir. Örneğin yağsız süt, yoğurt, peynir gibi ürünler hayat boyu tüketilemez. yeniden normal beslenmeye döndüğünüzde aradaki farkı hesaplayamazsınız ve aynı besinleri tüketmenize rağmen kilo almaya başlarsınız.

DİYET YAPANLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN 5 MADDE (2)

3. Düşük kalorili veya tek besin grubu içeren diyet programları metabolizmanızı kıtlığa sokmaktan başka bir işe yaramaz. Bu diyetler sürdürülebilir değildir. Kısa zamanda zayıflayabilirsiniz ancak normal almanız gereken kaloriye çıkmanıza olanak sağlamazlar. En ufak kaçamağınızda bedeli kilo almak olur. Beraberinde vücudunuzda besin öğeleri yetersizliği oluşturması da cabasıdır.

4. Yavaş yemek yiyin. Tabağınızı daima dörde bölün. İlk çeyreğini 15 dakikada yiyin. Daha sonra hızla tüketmeye başlasanız bile son çeyrekte gerçekten doyduğunuzu ve yemek istemediğinizi göreceksiniz.

DİYET YAPANLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN 5 MADDE (4)

5. Bağırsaklarınızın çalışmasını sağlamak amacı ile üretilen bitki çaylarını tüketmeyin. Bu çaylar bağırsak floranızın bozulmasına bir süre sonra içseniz bile fayda etmemeye başlar.”

DİYET YAPANLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN 5 MADDE (1)

Aynı zamanda da kalıcı kilo vermek için de, kişiye özel diyet programına sahip olmamız, sağlık durumumuz, yaşımız, aktivitelerimiz, sosyal hayatımız, besin tercihlerimiz, öğün düzenimiz ve cinsiyetimizin de göz önünde bulundurulması gerektiğinin altını çizen Nesrin Eriş, bu bilgiler ışığında bir çoğumuzun daha bilinçli olarak diyet yapacağını söylüyor.

Müşra Demir