Toplam
19
Paylaşım

DUYGUSAL AÇLIK KRİZLERİYLE BAŞ ETMENİN 5 YOLU

Stresli, kaygılı veya öfkeli olduğunuz zamanlarda, iş yoğunluğunuzun arttığı dönemlerde ya da sıkıldığınızda, tok olmanıza rağmen abur cubur yemek istiyorsanız ‘duygusal açlık’ çekiyor olabilirsiniz. Yiyerek rahatladığını hissetmeniz veya bu geçici mutluluğa teslim olmanı çözüm değil. Size boş yere kilo aldıran bu alışkanlıktan kurtulmanın yollarını öğrenin.

DUYGUSAL AÇLIK KRİZLERİYLE BAŞ ETMENİN 5 YOLU 12

Farkında Olun
Öncelikle fiziksel ve duygusal açlığı birbirinden ayırt etmeyi öğrenmelisiniz. “Şu an aç değilim, öfkeli olduğum için yemek istiyorum. Ama şimdi yersem bu sadece geçici bir çözüm olacak” diyerek farkındalığınızı arttırın.

 

DUYGUSAL AÇLIK KRİZLERİYLE BAŞ ETMENİN 5 YOLU 4

Kendinizi Tanıyın

‘Tok olduğum hâlde niye yiyorum, bunun anlamı ne? Hangi duyguyla yiyorum?’ gibi soruları kendinize sorun ve yemek yemenizin arkasındaki duyguyu bulmaya çalışın.

 

DUYGUSAL AÇLIK KRİZLERİYLE BAŞ ETMENİN 5 YOLU f

Pozitif Düşünün

Kendinizle negatif bir konuşma içerisine girerseniz, düşüncelerinizi olumluya çevirmeye çalışın.

 

DUYGUSAL AÇLIK KRİZLERİYLE BAŞ ETMENİN 5 YOLU fs

 

Kendinizi Meşgul Edin

Yemek yemenin yerine geçebilecek faaliyetlerin bir listesini yapın ve gerektiğinde bakabilmek için bu listeyi hazırda bulundurun. Bu listedeki faaliyetler, yiyecekle ilişkilendirilmeyecek her şey olabilir. Yürüyüşe çıkmak, kitap okumak, bir arkadaşını aramak, film izlemek, nefes egzersizleri yapmak gibi…

05

Spor Yapın

Düzenli olarak spor yapmak, hem kalori yakmanızı sağlar hem de yemek yeme ihtiyacınızı azaltır.

 

Toplam
19
Paylaşım