Bilinenin aksine, hayatınızda çok küçük değişiklikler yaparak, yağ yakımını soğuk havalarda artırabilirsiniz. Nasıl mı?

Park Sima Sağlıklı Zayıflama Merkezi, kış aylarında kilo vermenin kilit noktalarını tüm detaylarıyla anlatıyor.

SOĞUK HAVADA YAĞ YAKIMINIZI ATEŞLEYİN, YAZA FİT GİRİN! vc

 

Her şey kahverengi yağ hücreleri ve beyaz yağ hücrelerinden ibaret. Kahverengi yağ hücreleri, bizim için son derece elzem. Çünkü görevi yağ yakımını sağlamak. Kahverengi yağ dokusu, beyaz yağları vücut ısısını korumak amacıyla yakarak ısıyı denge de tutmaya çalışır ve aynı zamanda metabolizmayı hızlandırır.

Fakat maalesef, kahverengi yağ hücreleri yaş aldıkça azalıyor. Bebeklerde ve çocuklarda oldukça yüksekken, yetişkinlerde maalesef düşüyor. Kahverengi yağ vücutta ne kadar yüksekse, o kadar Tip 2 diyabete yakalanma oranımız düşük ve yağ yakımımız da bir o kadar hızlanıyor. Peki, bu durumda kahverengi yağ hücrelerimizi korumak için ne yapmamız lazım?

 

Sydney Garvan Medikal Araştırmalar Enstitüsü’nde yapılan ‘Kronik soğuk havanın, insan vücudundaki etkisi’ araştırmasına göre, düşük sıcaklıkta uyuyan kişilerin kahverengi yağ oranlarında ve metabolizma hızlarında artış görülmüş. Araştırma beş kişi üzerinde farklı ısı dereceleri denenerek, dört ay sürmüştür. Bir ay sonra, 19 derece sıcaklıkta uyuyan deneklerin kahverengi yağ hücrelerinde, ortalama yüzde 45 artış ve metabolizma hızlarında da ortalama yüzde 10’luk bir artış oluştuğu görülmüştür.

 

Aynı şekilde Maastricht Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre, üşümenin enerji yakımını yüzde üç ile 30 oranında artırdığı gözlenmiş. Aslında süreç son derece basit; kişi üşüdüğünde vücut ısısını tekrar geri kazanmak için kahverengi yağ hücrelerini aktive ediyor ve dolayısıyla beyaz yağ hücreleri yakılarak, vücuttan enerji olarak açığa çıkıyor.

 

Bu durumda soğuk havayı avantaja çevirip, 2017 yılında istediğiniz fit görüntüye, sağlıklı bir bedene sahip olmak için şimdi tam sırası. Günlük beslenme düzeninize birkaç ekleme ve birkaç çıkarma yaparak iki ay içerisinde hedefinize ulaşmak için yapmanız gerekenler;

 

 

 

SOĞUK HAVADA YAĞ YAKIMINIZI ATEŞLEYİN, YAZA FİT GİRİN! v

 

HER GÜNE BİR KÖK BİTKİ EKLEYİN

 

Doğanın, toprağın bizlere mucizesi kök bitkileri, her gün bir menünüze ekleyin. Özellikle her akşam menünüze farklı bir kök bitki yemeği ekleyerek, yağ yakımınızı hızlandırın. Karalahana, lahana, pazı, brokoli, kereviz, ıspanak ve pırasadan oluşturmanızda fayda var. Aynı zamanda kök bitkilerin, insan vücudu için mucizeler yaratan vitamin ve mineral çeşitliliğinden faydalanarak, sağlığınıza çok önemli bir katkıda bulunmuş olacaksınız. Özellikle karalahananın şu an tam zamanı. A, B, C, E vitamini, kalsiyum, potasyum, kükürt, magnezyum ve bakırdan zengin olan karalahananın faydaları saymakla bitmiyor. Özellikle içindeki yoğun C vitamini sayesinde, sadece kilo vermeyecek, aynı zamanda anti-aging etkisini de hissedeceksiniz.

 

 

 

SOĞUK HAVADA YAĞ YAKIMINIZI ATEŞLEYİN, YAZA FİT GİRİN! bs

 

 

HAYATINIZDAN ŞEKERİ ÇIKARTIN

 

Her şeker kullanımınızda kalbinize zarar verdiğinizi unutmayın. Yapılan araştırmalar neticesinde, şeker kalbin pompalama mekanizmasını etkileyerek, vücuda temiz oksijenli kan akışının yeterli miktarda dağılmasına engel oluyor. Aynı zamanda damarları kötü kolesterol olan LDL ile tıkayarak, kalp krizi riskinin de öncülerinden oluyor. Zararları bir tek bunlarla da sınırlı değil. Karın ve bel bölgesi yağlanmasına neden olarak, aşırı kilo alımında da çok önemli bir risk faktörü.

 

 

 

SOĞUK HAVADA YAĞ YAKIMINIZI ATEŞLEYİN, YAZA FİT GİRİN! bg

 

ARA ÖĞÜNLERİNİZDE BİTKİ ÇAYLARINDAN FAYDALANIN

Kışın güzelliklerinden biri de renk renk, çeşit çeşit bitki çaylarını yudumlamak. C vitaminin en çok bulunduğu besinlerden kuşburnunu, bütün çaylarınızda tatlandırıcı olarak kullanabilirsiniz. Aynı zamanda tarçın, ıhlamur ve iki damla limon da kan şekerinizi düzenleyerek, anlık açlık krizlerinizi engelleyecektir.

 

 Görsel: Half Baked Harvest

 

SOĞUK HAVADA YAĞ YAKIMINIZI ATEŞLEYİN, YAZA FİT GİRİN! fss

 

ASLA ÖĞÜN ATLAMAYIN. KISA VADEDE KİLO VERDİĞİNİZİ DÜŞÜNEREK; UZUN VADEDE KİLO ALMAYIN

 

Öğün atlamak, yapılan en büyük ve en yaygın yanlışlardan biridir. Hızlı kilo vereceğiniz yanılgısına kapılıp, kendinizi bütün gün aç bırakmak, vücudunuza yapmış olduğunuz en büyük hataların başında geliyor. Aç kalarak kalıcı zayıflık sağlanamaz. Ancak ve ancak kas kaybı yaşanır. Vücuttaki kas oranı ne kadar yüksek ise yağ yakımı o oranda yüksektir. Erkeklerin, kadınlara oranla daha hızlı kilo vermesinin en büyük sebeplerinden biridir. Dolayısıyla bu şekilde bir uygulamayla, tartıda görmüş olduğunuz kayıp sadece ve sadece kas kaybıdır. Kısa vadede kilo verdiğinizi düşünerek, uzun vadede kilo almayın. Yağ kaybını sağlamak için tek çözüm, protein, karbonhidrat, yağ ve süt ürünlerinin dengede kullanımıdır.