Dünyanın en büyük doğrudan satış şirketi Amway ve Türkiye’nin girişimcilik konusunda öncü kurumu Boğaziçi Üniversitesi ‘Girişimciliğin Gen Haritası’ paneli düzenledi. Amway’in geleneksel olarak hazırladığı “Amway Küresel Girişimcilik Raporu” sonuçlarının da açıklandığı panel, konusunda uzman isimlerin ve akademisyenlerin de katılımıyla gerçekleşti. Panelde girişimciliğin öğrenilebilir olması vurgulandı.

 girişimcilik paneli

Dünyanın en büyük doğrudan satış şirketi Amway ve Boğaziçi Üniversitesi birlikte ‘Girişimciliğin Gen Haritası’ panelini düzenledi. Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’da gerçekleşen etkinlikte, Türkiye’nin girişimcilik serüveni incelendi ve GFK tarafından hazırlanan ‘5. Amway Küresel Girişimcilik Raporu’nun (AGER/ Amway Global Entrepreneurship Report)   sonuçları paylaşıldı.

Cem Seymen’in moderatörlüğünü üstlendiği panelin açılış konuşmasını Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker ve Amway Avrupa Dış İlişkiler Bölge Müdürü Candan Çorbacıoğlu yaptı. Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün, Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker, KAGİDER Başkanı Dr. Gülden Türktan, armut.com Kurucusu ve CEO’su Başak Taşpınar Değim, Fuskey.com’un Kurucu Ortağı Doğan Asil ve GFK Genel Müdürü Fulya Durmuş’un girişimciliğin yol haritasını değerlendirdiği panele alanında uzman isimler, akademisyenler, yöneticiler ve öğrenciler katıldı.

Panelde girişimciliğin öğrenilebilir oluşunun önemi vurgulandı. Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün, girişimci olarak kendi işini yapmak isteyen herkese temeller sunan Amway’in Türkiye’de girişimciliğin gelişmesi için çalışmalar yaptığını vurguladı: “Kendi işine sahip olma olgusu Amway’in temel prensipleri arasında yer alıyor. Amway olarak girişimciliği doğrudan satış sektörü olarak görüyoruz. Bu anlamda kendi işine sahip olmak isteyenlere iş fırsatı veriyor, işlerini büyütmeleri için onlara sağlam temeller sunuyoruz. Bir başka deyişle insanların hayallerine gerçekleştirmelerine katkıda bulunuyoruz. Serbest girişimcilerimizin hayatlarını kolaylaştırmaya çalışıyoruz. Bu amaçla çıktığımız yolda bugün Türkiye’de 270 bin üyeye ulaştık. Dünyanın en büyük doğrudan satış şirketi olarak insanları girişimcilik konusunda bilgilendirmeye çalışıyoruz. Girişimciliğin ekonomik büyüme ve refah seviyesine katkı sağladığını biliyoruz ve bu amaçla çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

Türkiye’de girişimciliğe en sıcak bakan bölge Doğu Anadolu Bölgesi

Panelde GFK Genel Müdürü Fulya Durmuş “5. Amway Küresel Girişimcilik Raporu”nun sonuçlarını aktardı. 8 ülkede yaşları 14 ile 99 arasındaki 43 bin 902 kişiyle yüz yüze ve telefonla yapılan anketlerle gerçekleştirilen araştırma tüm dünyada girişimciliğin artan önemine dikkat çekiyor. Araştırmaya göre Türkiye’de en çok “işverenden bağımsız, kendi patronum olabilmek” nedeniyle girişimciliğe karşı olumlu bir tavır alınıyor. Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye’de yüzde 68’lik bir kesim girişimciliğe karşı olumlu bir duruş sergiliyor ve bu oran önceki yıllardan daha yüksek. Türkiye’de farklı bölgeler arasında da değişiklikler görülüyor. Girişimciliğe karşı en olumlu tavrı yüzde 82 oranıyla gösteren Doğu Anadolu Bölgesi’ni, yüzde 71’le Karadeniz, yüzde 70’le İç Anadolu, yüzde 62 ile Ege ve yüzde 61 ile Akdeniz Bölgesi takip ediyor. Araştırmaya katılan ülkelerden girişimciliğe olumlu bakanların ortalaması ise, yüzde 75.

35 yaş altındaki gençler girişimciliği en pozitif gören yaş grubu

Araştırma Türkiye’de girişimciliğe yaklaşımın, eğitim seviyesi, yaş, maaş ve cinsiyet gibi demografik etkenlere göre değiştiğini vurguluyor. Üniversite mezunlarının yüzde 74’ü girişimciliğe karşı olumlu bir tavır sergilerken, lisans diploması olmayanların sadece yüzde 66’sı girişimciliği olumlu olarak değerlendiriyor. Erkeklerin yüzde 73’ü, kadınların ise yüzde 62’si serbest mesleğe açık olduğunu söylüyor. 35 yaşın altında olanlar, yüzde 71 oranla, diğer yaş gruplarına kıyasla girişimciliği en pozitif gören grup olarak öne çıkıyor. Bu oran 35 ile 49 yaş arasında yüzde 65’e, 50 yaş ve üzerinde ise yüzde 53’e düşüyor. Haneye giren net gelir ile girişimcilik arasında doğru orantı olduğu görülüyor. Net kazanç yükseldikçe, girişimciliğe karşı bakış açısı daha olumlu hale geliyor. Çocuk sahibi olmayan bireyler yüzde 71 oranıyla, çocuklulara kıyasla (yüzde 63) girişimciliğe daha yakın duruyor.

Total
0
Shares

Bir cevap yazın