Türkiye’de 150’ye yakın müze mağazasına sahip Anadolu Kültürel Girişimcilik,  daha fazla kadın üretici ve tedarikçiye fırsat vermek için Takı, Tekstil, Ev & Dekorasyon, Kahve Seti ve illüstrasyon kategorilerinde yarışma düzenliyor.  II. Anadolu’nun Kadın Gücü yarışması kategorileri birincilerine 10 bin TL ön alım garantisi ve değerlendirmeden olumlu puan alan kadın üreticilere bölge müze mağazalarında ürün satış desteği veriyor.

Anadolu Kültürel Girişimcilik (AKG) tarafından, kadınların emeğini daha iyi değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilen ‘Anadolu’nun Kadın Gücü’ yarışması bu yıl ikinci kez ‘Bereket’ temasıyla düzenleniyor.  Geleneksel motifleri ve kültürel değerleri modernize ederek günümüze taşıyan ürünlere dönüştürmeyi teşvik etmek amacıyla 5 ayrı kategoride düzenlenen yarışmaya, Türkiye’nin dört bir yanından kadın tasarımcı ve üreticiler 5 ayrı kategoride yarışacak.

Takı, Tekstil, Ev & Dekorasyon, Kahve Seti kategorilerinde satışa sunulmaya hazır ürünler yarışırken; illüstrasyon kategorisinde yaratıcı çizgiler arasından seçim yapılacak.  Yarışma, www.anadolununkadingucu.com adresi üzerinden 30 Ocak 2020’ye kadar başvuruları kabul ediyor.

Jüri, 5 kategoride finalistler arasında değerlendirme yaptıktan sonra her kategorinin birincileri sonuçları Mart 2020 tarihinde açıklanacak. Birincilere 10 bin TL ön alım garantisi veren yarışmada, yerel kalkınmayı desteklemek amacıyla; bölgedeki kadın üreticiler ilgili müze mağazalarının tedarikçi listesine de alınacaklar. Geçen yıl Türkiye genelinden 1000’e yakın başvuru alan yarışma özellikle kadın kooperatiflerindeki kadın emeğini, ürünlerini doğru hedef kitleyle buluşturmak isteyen kadınlara ulaşmayı amaçlıyor.

Korkmaz: “Anadolu’nun kültürel mirasını kadın üreticilerimiz dünyaya tanıtacak”.

Anadolu Kültürel Girişimcilik İcra Kurulu Başkanı İ. Halil KorkmazAnadolu’nun zengin birikimini kendi yaratıcı dokunuşlarıyla yorumlayan kadın üretici ve tasarımcıları, yarışmamıza katılmaya davet ediyoruz” dedi.  

Korkmaz,  “İstatistiklere göre Türkiye’de turizm amaçlı seyahat edenlerin yüzde 15’i müze mağazaları da ziyaret ediyor. Bu oran dünya genelinde yüzde 25 civarında. Bizler de doğru tasarım ve ürünlerle bu oranı önce yüzde 20’ye sonra da yüz de 25’lere çıkarmayı hedefliyoruz” diye ekledi.

“Geçen yıl 946 başvuru arasından kıymetli jüri üyelerimizin seçtiği birincilere verilen 10’ar bin liralık ürün alımı garantisinin yanı sıra, ön değerlendirme grubundan seçilenler ve yarışmaya katılanlar, tedarikçi havuzuna alındı. Amacımız kadın üretici ve tasarımcı sayısını artırmak. Böylece, mağazalarımız aracılığı ile kadın ürünlerini dünyaya satmasına destek olacağız” dedi.

Anadolu’nun Kadın Gücü Yarışması Proje Yürütücüsü Seçil Şendağ; “her sene tekrar edilmesini planladığımız yarışmayla tüm üreten kadınlara ulaşmayı ve kadın iş gücünü artırmayı hedefliyoruz. Kadının Türkiye’nin kültürel mirasını temsil eden müze mağazalarında ürünlerinin satılmasını Türkiye’nin tanıtımı açısından da çok önemsiyoruz ” dedi.

Total
3
Shares