Kadın Dünyası

Ayşe Ünlütürk ile yeni markası Arete’yi konuştuk

Arete, Ege’nin tarihi dokusundan aldığı ilhamla bir kendini gerçekleştirme hikayesi… Kurucusu ve kreatif direktörü Ayşe Ünlütürk ile yeni markası hakkında felsefi bir rüzgara atlıyoruz.

Arete’nin ortaya çıkış hikayesini bize anlatır mısınız?

Bir marka kurmak aslında benim çocukluk hayalimdi. Tüm gençliğim boyunca odam moda dergisi kuleleriyle doluydu. Bir şekilde kendimi, tasarım değil de moda işletmenin bana daha uygun olduğuna inandırmıştım. Aslında iyi de oldu, çünkü bir marka kurmak sadece ilham verici kıyafetler yaratmaktan ibaret değil. Bir iş kurmak, yönetmek ve pazarlamak, üniversitede (London College of Fashion) en nihayetinde okumayı seçtiğim Fashion Management bölümünün ana konularıydı. Sonrasında Parsons The New School of Design’da okumaya gittiğim Design History and Curatorial Studies master programında işletme bilgim sanatla buluştu. Ardından Londra ve İstanbul’da hem moda, hem sanat alanında profesyonel olarak çalıştım. 2022’de en yakın üniversite arkadaşlarımla birlikte yaptığımız tatilde kendime bir söz verdim. Önüme birkaç aylık bir plan çizip, markam üzerinde fikir üretmeye başladım. Mart 2023’de işten ayrılıp kendi şirketimi kurdum, Haziran ayında ise satışa başladık.

Arete’nin dayandığı konsept nedir?

İksev’in her yıl İzmir Festivali açılış konserlerini yaptığı Celsius Kütüphanesi’nde konserin başlamasını beklerken, kütüphanenin önünde duran dört kadın heykeli dikkatimi çekti. Sophia, Arete, Episteme ve Ennoia adlı bu heykellerden Arete, anlamı mükemmellik olmakla beraber, kişinin potansiyeline ulaşmasını temsil ediyor. Kadınlar olarak engel tanımadan kendi yollarımızı açmamız, kendi hayatlarımızın belirleyicisi ve geleceklerimizin yaratıcısı olmamız gerektiğine yürekten inanıyorum.

Markayı diğerlerinden ayıran temel özellik nedir?

Bizi ayrıştıran en önemli nokta ürünlerimizin kalitesi. Arete kendini ulaşılabilir premium pazarda konumlandıran bir marka. Bunun yanı sıra tasarımlarımızda kullandığımız bazı grafikler, benim Dall-E’de yarattığım resimlerden oluşuyor. Yapay zeka aracılığıyla yaptığım resimleri grafik baskılara dönüştürdük. Gündemimizde sanatçılarla iş birliğinde yaratacağımız kapsül koleksiyon hazırlıkları da var. Bunlar markanın karakterini yansıtan yenilikçi, modern ve yaratıcı adımlar olmakla beraber, farkımızı ortaya koyduğumuz noktalar. Ürün yelpazemiz gece elbiselerinden denim üstlere, uzun eteklerden tişörtlere kadar uzanıyor. Kadınların her anında yanlarında olmak istiyoruz. Bu hem gündüz, hem gece, hem de özel günlerde giyilebilecek ürünler yaratmak demek.