Röportaj

Beril Stock ile Stil Danışmanlığı Üstüne Konuştuk

Kişisel imaj ve iletişim danışmanlığının yanı sıra eğitmenlik de yapıyor Beril Stock. Birini giydirmek içinse önce onu iyi anlamak ve ihtiyaçlarını doğru tespit etmek gerektiğine inanıyor.

Biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? Ne okudunuz, bugüne kadar neler yaptınız?

İtalyan Lisesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü mezunuyum. Moda ile ilgili eğitimimi ise Istituto Marangoni Milano’da İmaj Danışmanlığı programı ile tamamladım. Kariyerimi moda ve iletişim alanlarındaki eğitimlerimi birleştirerek şekillendirdim. Kişisel imaj ve iletişim, stil ve alışveriş danışmanlığı alanlarında çalışmaya başladım. Sekiz yıldır Vakko Esmod Moda Akademisi’nde Stil Danışmanlığı programlarının eğitmenliğini yapıyorum. Eğitim vermek beni çalıştığım alan için sürekli güncelliyor ve besliyor. Pandemi sonrası eğitimlerimize çevrim içi devam ettiğimiz için Türkiye’nin ve dünyanın çeşitli yerlerinden çok sayıda katılımcı ile tanışma ve buluşma fırsatı buluyorum. Akademi eğitimlerinin dışında çeşitli kurumlara imaj ve iletişim konulu eğitimler veriyorum. Son olarak Dublin ve İstanbul’da bireysel danışanlarım var, birlikte onların ihtiyaçları doğrultusunda online ya da yüz yüze alışveriş yapıyoruz.

Nasıl bu konuya ilgi duymaya başladınız? Stil danışmanı olma kararını nasıl verdiniz?

Bu soruya en sık verilen yanıtlardan biri olabilir ama benim için de her şey oynamaktan yorgun düşene kadar Barbie giydirmekle ve çok küçük yaşlarda anneannemle birlikte katıldığımız çay partilerindeki şık hanımları izlemekle başladı. Güzel ve estetik olan her şeyden etkilenerek, beslenerek büyüdüm ve bu benim şansım oldu diyebilirim. Okumayı çok severim. İnsanın kendisini sözlü ve yazılı olarak doğru ve akıcı ifade etmesini çok önemsiyorum. Bu sebeple iletişim alanında eğitim almayı seçtim. Günün sonunda hepsini bir araya getirdim. Kişisel markalaşma sürecinde olan bireylere yönelik imaj ve iletişim danışmanlığı yapıyorum. Bu, kariyer planında görünür olmayı desteklemeye ve farklılaşmaya yönelik. Bana danışanlar arasında sadece görüntüleri ve stilleri konusunda değişiklik yapmak isteyen bireyler de bulunuyor. Burada önce nasıl görünmek istediklerini ve yaratmak istedikleri etkiyi soruyorum.

Stil ve alışveriş danışmanlığı servisi ile fiziksel özelliklerini daha iyi tanımalarına yardımcı oluyorum. Renk analizi, vücut tipine göre giyim, yatırım gardırobu oluşturmak gibi başlıklar üzerinden çalışıyoruz. Bu grupta doğru pembe renkteki elbiseyi bulmak da var, sezonun en çarpıcı ayakkabı modelini seçmek de, zamansız kaşmir bir paltoya yatırım yapmak da. Az önce bahsettiğim gibi şapkalarımdan biri de eğitmenlik. Bu alanda çalışmak isteyenlere gerekli altyapıyı sunmak, eğitimli stil danışmanları bulunmasına katkı sağlamak büyük keyif.

Pandemiden sonra dünya dijitale döndü. Dublin’de, İstanbul’da ya da dünyanın çeşitli yerlerinde yaşayan danışanlarınızla bu iletişimi nasıl yönetiyorsunuz?

Pandemiden sonra akademideki eğitimlerin büyük bir kısmını çevrim içi olarak sürdürüyoruz. Dijitalleşme dünyanın her yerinden katılımcı ile buluşma imkanı yaratması açısından çok değerli. Bireysel danışmanlıklarıma gelince; ben ağırlıklı olarak Türkiye saat diliminde yaşıyorum, Türkiye’nin çeşitli illerinden bana ulaşan danışanlarımla ilgili bir ön hazırlık sürecim var. Kişisel bilgilerden oluşan bir form, videolar ve fotoğraflar yardımıyla bir şablon oluşturuyorum. Ardından kişiye özel seçkilerden oluşan online bir sunum yapıyorum. Son olarak da mağazalarda görüntülü görüşerek birlikte alışveriş yapıyoruz. Zamanla akıllı telefon teknolojilerinin gelişmesiyle bu sürecin etkinliğinin daha da artacağını düşünüyorum.

Danışmanlık verdiğiniz kişileri hangi sıklıkla görüyorsunuz?

Danışanlarıma sunduğum çeşitli paketler var. Bunların içeriğini ve süresini onların ihtiyaçlarına göre belirliyoruz. Bazen kısa dönem sezon alışverişleri ve gardırop detoksları için buluşuyoruz. Bu durumda her hafta birkaç saat online görüşerek 2-3 hafta içinde alışverişlerimizi tamamlıyoruz. Bazı durumlarda ise kişisel markalaşma yolunda, danışanın imajı ve iletişimi için daha uzun soluklu bir sürece giriyoruz ve her hafta düzenli görüşerek aylarca birlikte çalışıyoruz.

Bir insanı giydirirken onu nasıl tanıyorsunuz? Onları giydirirken hangi kriterlere göre seçim yapıyorsunuz?

Birini giydirmek için önce onu iyi anlamak ve ihtiyaçlarını doğru tespit etmek gerekiyor. Mesele hiçbir zaman sadece kombin yapmak ya da sezon trendlerine uygun görünümler oluşturmak değil. Kişinin vücut yapısında öne çıkarmasını ya da gizlemesini önerdiğimiz bölümleri, üst bedeninde ve yüzüne yakın kullanması için saç, ten ve cilt tonlarına uygun renkleri belirliyoruz. Danışanın nasıl bir yaşam temposuna sahip olduğu, günlük rutini, profesyonel ve özel yaşam alışkanlıkları bizim için önemli. Finans alanında çalışan üst düzey bir beyaz yakalı ile bir doktorun, mimarın ya da sanatçının gardıroplarının benzer olmasını bekleyemeyiz. Danışan stil danışmanı ile olan süreci tamamladığında onun için seçtiğiniz parçalarla kendi kombinlerini yaparak devam edebilmeli. Amaç dolu bir giyinme odasına rağmen giyecek hiçbir şey bulamama problemini ortadan kaldırmak olmalı. Kişinin yaşam şekline, yaşadığı şehre hatta iklime ve coğrafyaya uygun seçimler yapmamız gerekiyor.

Stil Danışmanlığı sadece belli bir zümreye yönelik niş bir hizmet gibi algılanıyor. Herkesin bir stil danışmanına ihtiyacı olabilir mi? Kimler bu servisten yararlanmayı tercih ediyor?

Genellikle şov dünyası ve ünlülerin stilleri stil danışmanlığı mesleğini gündeme taşıdığı için böyle bir hizmete sadece kırmızı halı davetleri ya da çeşitli event’ler için ihtiyaç duyulduğu algısı oluşuyor. Ancak stil danışmanlığı ihtiyacını bununla sınırlamak doğru değil. Tüm dünyada, özellikle kurumsal yaşamda yoğun bir temposu olan, alışverişe vakit ayıramayan, alışveriş yapmaktan hoşlanmayan, modayı takip etmeyen, etmek istemeyen, kendisine yakışanı bulmakta, parçaları eşleştirmekte zorlanan, işi gereği sık seyahat etmesi gereken kadın ve erkekler bu servisten yararlanmayı tercih ediyor. Danışmanlık hizmeti almak isteyenlerin, danışmanlık bedelinin dışında kendileri için belli bir bütçe belirlemeleri gerekiyor. Bunu bir yıla nasıl dağıtacaklarını, tek
bir sezon alışverişi için ne kadar ayıracaklarını hesaplayarak hareket etmeliler.

Her birimiz hayatımız boyunca çeşitli yaş dönemlerinde kariyerimizle, yaşam hedeflerimizle ilgili değişimler yaşıyoruz. Özel yaşamlarımızda evlilik, çocuklar ya da aileye dair büyük ve önemli süreçlerden geçiyoruz. Bazen de sadece fiziksel ve psikolojik olarak değiştiğimiz, dönüştüğümüz için görüntümüzle ve yarattığımız algı ile ilgili bir güncellemeye ihtiyaç duyabiliyoruz. Kişisel imaj ve stil danışmanı işte bu dönüm noktalarının hepsinde yanınızda olabilir.