YAŞAM

Cheetos’tan Sokak Hayvanlarına Güçlü Destek

Atıştırmalık sektörünün önde gelen markası Cheetos, Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP ) iş birliği ile sokak hayvanlarının yaşamlarını iyileştirmeye yönelik yeni bir kampanya başlattı. Haytap ve Cheetos işbirliğiyle Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’de Sokak Hayvanları ve Evcil Hayvanlar Algısı” başlıklı kapsamlı araştırmanın sonuçlarına göre şekillendirilen kampanya ‘’Patilere desteğin Cheetos şekli” olarak tanımlanıyor. Kampanya kapsamında sokak hayvanlarının Cheetos’un maskotu Chester kadar sağlıklı ve mutlu olabilmesi için 7 bölgeden 7 ilde bakımevlerine ameliyathaneler kurulacak. Tüketiciler Kasım ayı sonuna kadar sürecek kampanya kapsamında her Cheetos ile HAYTAP’a destek vermiş olacak. Kampanyanın önemli bir ayağını da bakımevlerindeki sokak hayvanları için hayvan severler nezdinde farkındalık yaratmak ve onların sahiplendirilmesini kolaylaştırmak oluşturuyor. Bu amaçla “Cheetos Pati Haritası” adıyla Türkiye’nin ilk hayvan bakımevi haritası oluşturuldu.

PepsiCo’nun lider atıştırmalık markası Cheetos sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmek için harekete geçti. Cheetos, Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP) iş birliği ile Türkiye’nin yedi farklı bölgesinden yedi şehirde bulunan hayvan bakımevlerine ameliyathane kurulmasını sağlayacak. Kasım sonuna kadar devam edecek kampanya süresince tüketiciler her Cheetos ile HAYTAP’a ve hayvanların sağlıklı olmasına destek vermiş olacak. Kampanya kapsamında Türkiye’deki hayvan bakımevleriyle ilgili farkındalığı artırmak ve sokak hayvanlarının sahiplendirilmesini kolaylaştırmak için interaktif “Cheetos Pati Haritası” hazırlandı.

Cheetos sokak hayvanlarının yaşamlarında fark yaratmayı hedefliyor

Cheetos ve HAYTAP iş birliğiyle Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’de Sokak Hayvanları ve Evcil Hayvanlar Algısı” başlıklı kapsamlı araştırmanın sonuçları yepyeni bir sosyal sorumluluk projesinin doğmasını sağladı. “Patilere desteğin Cheetos şekli” olarak tanımlanan projenin tanıtım toplantısı PepsiCo Türkiye Yiyecek Kategorisi Pazarlama Direktörü Osman Dilber, HAYTAP Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kemal Şenpolat ve Oyuncu ve hayvansever Eda Ece tarafından gerçekleştirildi.

Basın toplantısında konuşan PepsiCo Türkiye Yiyecek Kategorisi Pazarlama Direktörü Osman Dilber şunları söyledi:

“Cheetos bütün PepsiCo markaları gibi doğayla ve bu gezegeni paylaştığımız tüm canlılarla uyum içinde yaşamamız ve biyo çeşitliliği korumamız gerektiğine inanıyor. İşimizi yaparken sosyal sorumluluklarımızı yerine getirmeye, toplum için fayda yaratmaya odaklanıyoruz. Bu kapsamda temel vizyonumuz; tüm canlıların yaşam kalitesini artırmaya yönelik sürdürülebilir projelerle aktif bir toplumsal yaşama katkıda bulunmaktır.”

Hayvanların yaşam koşullarıyla yakından ilgili olduklarını vurgulayan Dilber şöyle devam etti:

“Bildiğiniz gibi, Cheetos’un tüm dünyada çok sevilen Chester adlı bir çita maskotu var. Bu maskot bizim doğaya ve hayvanlara olan sevgimizin bir sembolüdür. Biz bütün hayvanların Chester gibi sağlıklı ve mutlu yaşamasını istiyoruz. Sokak hayvanlarının korunmasına ve yaşam kalitelerinin yükseltilmesine katkı sağlamak amacıyla HAYTAP ile iş birliği gerçekleştiriyoruz. Cheetos olarak hedefimiz HAYTAP ile uzun soluklu bir iş birliği kurmak ve sokak hayvanlarının yaşamlarında fark yaratmaktır. Bu yönde çalışmaya devam edeceğiz.”

HAYTAP Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kemal Şenpolat da yaptığı konuşmada, “İnsanlar bu gezegeni hayvanlarla paylaşıyor ve onlarla birlikte yaşıyor. HAYTAP’ta biz, insanların sahip olduğu tüm ahlaki ve hukuki haklardan hayvanların ve diğer canlıların da yararlanmasının bir hak değil gereklilik olduğunu düşünüyoruz. Sokak hayvanları bugün çok zor koşullar altında hayatta kalmaya çalışıyor. Ağustos ayında yaşadığımız yangın ve sel felaketlerinde hayvanlar yaralandı ve canlarını yitirdiler. Bu dönemde hayvan dostlarımızın bize ihtiyaçları çok büyük. Onlara verilecek her türlü destek ve katkı önemlidir ve fark yaratır. Bu bakımdan HAYTAP olarak Cheetos ile yangınlarda başlattığımız ve bu projeyle devam ettirdiğimiz işbirliğine büyük önem veriyoruz,” dedi.

Oyuncu Eda Ece ise, “Cheetos ve HAYTAP iş birliği ile gerçekleştirilen bu kampanyada yer aldığım için çok mutluyum. Ben, insanlar da dâhil olmak üzere bu dünyada yaşayan tüm türlerin eşit haklara sahip olduğuna inanıyorum. İnsan olmamız üstün olduğumuz ve hayvanlara istediğimizi yapabileceğimiz anlamına gelmez. Tam tersine insan olmak bence onların haklarına ve yaşamlarına saygılı olmak anlamına gelir,” dedi.

Türkiye hayvanları seviyor!

Saygın araştırma kuruluşu Ipsos’un Cheetos sponsorluğunda bu yılın Nisan ayında yaptığı “Türkiye’de Sokak Hayvanları ve Evcil Hayvanlar Algısı” başlıklı araştırma kampanyanın hazırlanmasında yol gösterici oldu. Türkiye’nin en geniş kapsamlı sokak hayvanları algı araştırmasından çıkan sonuçlar toplumun büyük kesiminin sokak hayvanlarına olumlu baktığını gösterdi.

Araştırmaya katılanların %60’ı sahiplendiği veya evinde baktığı bir hayvan olduğunu söyledi. Bu hayvanların %50’sini kediler, %34’ünü köpekler, %32’sini muhabbet kuşları oluşturuyor. Hayvan sahiplendiğini veya evinde baktığını söyleyenlerin %69’u ise bunun bir iki yıl veya daha yakın bir zamanda gerçekleştiğini ifade etti. Bu sonuç pandemi döneminde hayvan sahiplenenlerin ve evlerinde bakanların sayısının hızla arttığını ortaya koyuyor. Sahiplendiği veya baktığı hayvan olmayanların gerekçelerinin başında ise yaşadıkları evin veya muhitin müsait olmaması ile temizlik ve sağlık kaynaklı endişeler geliyor.

Soruları yanıtlayanların %97’si evcil hayvanların sahiplenilmesini son derece olumlu veya oldukça olumlu bulurken, %99’u da insanların sokak hayvanlarını beslemesini son derece olumlu veya oldukça olumlu bulduğunu ifade etti. Katılımcılara göre sokak hayvanlarının ihtiyaçları arasında beslenme, barınma, sağlık ve can güvenliği öne çıkıyor. Katılımcıların %97’si sokak hayvanlarının ihtiyaçları konusunda markaların sorumluluk alması gerektiğini düşünüyor. Katılımcıların sadece 3’te 1’i hayvanlar konusunda faaliyet gösteren bir sivil toplum kuruluşu biliyor. Bu alanda en çok tanınan sivil toplum kuruluşlarından olan HAYTAP’ı bile hiç duymadığını ifade edenlerin oranı %38 oldu. Bu sonuçlar sokak hayvanları ve bu alanda çalışan sivil toplum kuruluşları konusunda farkındalığın ne kadar düşük olduğunu ortaya koydu.

Destek verilecek yedi ilçeyi HAYTAP belirledi

Kasım ayı sonuna kadar Cheetos satın alan tüketicilerin yarattığı kaynakla öncelikli olarak 7 ilçede hayvan bakımevleri için ameliyat malzemeleri tedarik edilecek. HAYTAP ekiplerinin ihtiyaç tarama operasyonları sonucu destek verilmesi öngörülen hayvan bakımevlerinin yer aldığı ilçeler ve bunların bağlı oldukları iller şöyle: Eynesil / Giresun, Avanos / Nevşehir, Datça / Muğla, Ovacık / Tunceli, Ünye / Ordu, Çanakkale merkez ve Iğdır merkez. Kampanya ile bu illerde yaralı ve hasta sokak hayvanlarının sağlıklarına kavuşması desteklenmiş olacak.

Bu kampanya Cheetos’un HAYTAP ile yaptığı ilk çalışma değil. Ağustos ayı başında yaşanan orman yangınları felaketinde ağaçların yanı sıra ormanlarda yaşayan canlılar da yandı. Cheetos, HAYTAP’ın felaket bölgelerinde kurduğu sahra hastanelerine ve yangınlarda yaralanan hayvanların tedavisine destek verdi.

Cheetos Pati Haritası = Sevgi Haritası

Kampanyanın farkındalık yaratmayı amaçlayan ayağında ise Cheetos web sitesinde ‘’Cheetos Pati haritası” hazırlandı. https://cheetos.com.tr/patilere-destek adresinden ulaşılan interaktif harita Türkiye’nin ilk hayvan bakımevi haritası.

Harita üzerinde Türkiye’deki tüm bakım evlerinin yerleri gösteriliyor ve adresleri bulunuyor. Hayvan severler haritada istedikleri ili seçerek buradaki hayvan bakımevleri konusunda bilgi alıyorlar. İlgilendikleri bakımevinin adresini ve oraya nasıl gidileceğini öğreniyorlar. Böylece hayvan sahiplenmek isteyenler bu bakımevlerini ziyaret ederek patili dostlarıyla buluşabiliyor.