1 parçasında 356 kalori bulunan bu bar zayıflamak isteyenler için en besleyici ara öğündür.

İşte 12 parçalık granola bar yapımı:

2

Malzemeler:

– 2.5 su bardağı yulaf ezmesi
– Yarım su bardağı rendelenmiş hindistan cevizi
– Yarım su bardağı kabak çekirdeği içi
– Çeyrek su bardağı çekilmiş keten tohumu
– Çeyrek su bardağı susam
– 1 su bardağı badem veya fındık
– 1 çay kaşığı tuz
– 1 çay kaşığı tarçın
– 1 çay kaşığı vanilya
– Çeyrek su bardağı bal
– Çeyrek su bardağı fıstık ezmesi
– 1 su bardağı kuru meyve (istediğinizi koyabilirsiniz)

Yapılışı:

Fırını 160 dereceye ısıtın. Bir tepsiyi yağlı kağıt ile kaplayın. Yulafı, hindistan cevizi, badem/fındık ve çekirdeklerle karıştırın. Tepsiye serip 15 dakika kızartın. Bu arada ufak bir tencerede bal, fıstık ezmesi, vanilya ve tarçını ateşe koyup, hepsi iyice eriyip birbirine karışana kadar orta ateşte pişirin. Bu işlemi yulaflar fırındayken yapmaya dikkat edin.

Yulaf karışımı kızarınca, geniş bir kaseye alın. Üzerine incecik rendelediğiniz kuru meyveler ve ballı karışımı ekleyin sonra iyice karıştırın. Karışımı yağlı kağıt döşenmiş bir borcama dökün ve tahta bir kaşıkla bastırarak, yüzeyini iyice düzleştirin. Bu karışımı fırında 30 dakika daha pişirin. Çıkardıktan sonra soğumaya bırakın.

Soğuduktan sonra, yağlı kağıtla birlikte kesme tahtasına alın. Keskin geniş bir bıçakla, istediğiniz gibi dilimleyin. Toplamda 4275 kaloridir.

Total
2
Shares

Bir cevap yazın