Bakım Sırları

Melissima’nın kurucusu Elif Karakışla ile Türkiye ve dünya pazarına hızlı bir giriş yapan Fenlo’yu konuştuk

1. Elif hanım, Türkiye’de, cilt bakımına özen gösterip de; sizi hala tanımayan var mıdır? Biz, yine de kısaca kendinizden ve Melissima’dan bahsetmenizi rica edelim…

Cilt bakımına özen gösteren, her mevsime ayrı rutinler uygulamayı hedefleyen, yaz kış güneşten korumasını ihmal etmeyen kim varsa, yolları er a da geç bir gün Melissima ve benimle kesişiyor, ne mutlu bana.

Düzenli takip ettiğimiz aktif danışan sayımız 25.000’in üzerinde ve her geçen gün Türkiye’nin dört bir yanından ve hatta yurtdışından sürekli yeni üyeler katılıyor ailemize. Ben, kısaca kendimi tanıtacak olursam; üniversite eğitimimi Boğaziçi Üniversitesi’nde İşletme Bölümü’nde aldım. Uzun yıllar kurumsal hayatta önemli pozisyonlarda görev aldım ama üniversite hocalarımızın bize girişimcilik konusunda verdiği öğütlere uyarak kendi markamı yaratmaya karar verdim.

Güzellik endüstrisi her zaman ilgimi çekiyordu ve bu konuda yoğunlaşmayı hedefledim. ABD’ye, İngiltere’ye, Fransa’ya yaptığım seyahatlerde MediSPAları, detaylı cilt bakımı yapan enstitüleri, saç merkezlerini inceledim. Cilt bakımı ve güzellik merkezleri bundan 16 yıl önce oldukça dar kapsamlıydı. Hayal ettiğim dermokozmetik ve medikal cilt bakımlarını bir arada sunabileceğim Melissima’yı bu bakış açısıyla kurdum. 

Yıllardır kabin bakımlar, ev protokolleri, cihazlarla entegre edilen bitkisel ve kimyasal terapiler üzerinde çok çalıştım. Çok araştırdım, çok okudum, çok seyahat ettim, birçok eğitim ve workshop’a katıldım. Melissima’nın bu sektörde Türkiye’ye bir değer olduğunu düşünüyorum. Pek çok marka biz olduğumuz için ülkemize yatırım yaptı. Bizlerle büyüdü, el ele pazarlar yarattık. Uluslararası arenada tanıtan bir satış ve bakım noktası olduk. Dünya’nın en güçlü markaları inceleme için bize heyetler yolladı, onlarla istişare etmekten büyük keyif aldık alıyoruz.

Melissima’da kadın çalışan oranı %92’dir. Kurduğum marka ile kadın istihdamını desteklemekten büyük mutluluk duyuyorum.

2. FENLO markasından konuşalım biraz… FENLO ile Melissima’nın yolları nasıl kesişti?

Benim için kadın dayanışması çok önemli. Kendim girişimci kadın olduğum ve tüm o yolları zorlukları ile aşıp bu güne geldiğim için Türkiye’de üretilen kalite içerik, hele bir de kadın elinden ise benim için her zaman ilgi sebebi oldu. FENLO, %100 Türk markası olarak dermokozmetik formülasyon geliştiren ve kendi labaratuvarlarında üretim yapan bir marka. FENLO markasının kurucusu ve yaratıcısı Melodi Karabağ Aslan, aynı zamanda; Türkiye’de Environ gibi pek çok önemli ve bizim de danışanlarımıza önerdiğimiz güçlü markanın Türkiye distribütörlüğünü yapan bir ailenin son kuşak temsilcisi. Onun bu anlamda tecrübesine ve vizyonuna çok inanıyorum. 

Ürünleri Türkiye’de ilk deneyimleyen kişilerden biriyim. Dudak bakımı ve tırnak ve tırnak eti bakım ürünlerinin fikir annesiyim. Yani Melissima, FENLO için sadece bir satış noktası değil, aynı zamanda bir güçbirliği gösterdiği stratejik ortak da oldu.

3. Neler var FENLO’da? Danışanlarınızın protokollerine, FENLO’yu nasıl bir ürün gamından seçki yaparak ekliyorsunuz?

FENLO, çok hızlı büyüyor, tüketici yorumları ile gelişiyor ve çeşitleniyor. İlk olarak 2 ürünle çıkış yaptılar ve daha bir sene olmadan 8 farklı ürün gamına ait toplam 38 ürünle varlık göstermeye başladılar. Anne ve bebek ürünleri, banyo ürünleri, cilt ve vücut ürünleri, el bakım ürünleri, güneş serisi, sabunlar, yüz maskeleri ve saç bakım ürünleri FENLO’nun uzman olduğu kategorilerdir. 

Bunlar arasında benim en çok ilgimi çeken 2 ürün gamı anne ve bebek ürünleri ile yüz maskeleri oldu. Anne ve bebek ürünlerinde temiz ve nitelikli içerik bulmak elzem. Kızım artık üniversite çağında ama ben de bir anne olarak böyle ürünlere sahip olmanın şimdiki annelere çok büyük rahatlık ve konfor sağladığını söyleyebilirim. Anneler ve anne adayları hiç düşünmeden FENLO’nun bebek bakım yağını, bebek sabununu, bebek şampuanını, kendileri için geliştirilmiş olan meme ucu kremini ve bebeklere özel pişik kremini alışveriş listelerine ekleyebilirler.

FENLO’nun yaşlanma karşıtı yüz maskesi ve temizleyici yüz maskesi de en yeni heyecan verici ürünler. Hangi ürünlerin size uygun olacağını Melissima’da ücretsiz bir cilt analizi randevusu ile belirleyebiliriz. Erenköy, Suadiye, Şaşkınbakkal şubelerimizden birini ziyaret edebilirsiniz. Eğer İstanbul dışındaysanız, görüntülü görüşme ile cilt analizi yapmak yine mümkün.

Birlikte belirleyeceğimiz cildinizin ihtiyacına göre; pembe mineral ya da mavi mineral FENLO yüz maskesini protokolümüze ekleyebiliriz.

4. Siz en çok hangi FENLO’yu sevdiniz?

Benim kişisel tercihim FENLO’nun mükemmel mandalina kokulu vücut peelingi ve rahatlatıcı nemlendirici vücut balmı. Peeling bana her zaman Güney Afrika’yı anımsatıyor. Çünkü ilk defa o seyahatimde deneyimlemiştim. Harika bir anıyla eşleşti zihminde.

Duştan sonra nazik ovma hareketleriyle tüm vücudunuza uyguladığınızda; cildinizde mükemmel bir yumuşaklık ve ışıltı gözleyeceksiniz. İçeriğinde bulunan deniz tuzunun, sorunlu, problemli ciltlerde bile tedavi edici özelliği olduğunu söyleyebilirim. Greyfurt, mandalina, sardunya, lavanta, yasemin ve yeşil çay seçenekleri ile sunulan FENLO vücut peelingleri bu bitkilerin aromasını değil bire bir meyveyi ve bitkiyi içeriyor. Ürünlerin kapağını açtığınızda ilk olarak muhteşem kokularına kapılacaksınız.