İstanbul Moda Akademisi direktörü Seda Lafcı İMA Show’a dair sorularımızı yanıtladı.

  • İMA Show’u ilk kez düzenliyorsunuz. Daha önce kurum olarak defile yapmamanızın bir sebebi var mıydı?

Esasen İstanbul Moda Akademisi ilk kez defile düzenlemiyor. Kurulduğu günden bu yana öğrencilerine defile deneyimini yaşatıyor. İlk kez 2009 yılında mezunlarının defilesini gerçekleştirdi, 2010 yılında İstanbul Moda Haftası’nda mezun koleksiyonlarını yine bir defile ile sundu. Mercedes – Benz Fashion Week Istanbul hayatımıza girdiğinden bu yana da New Gen defilelerini gerçekleştirmeye devam ediyor. Kısaca bahsetmek gerekirse, yetenekli ve gelecek vaat eden moda tasarımcılarına profesyonel kapsamda destek vermek amacıyla İMA tarafından kurulmuş bir platformdur New Gen. Moda tasarımı eğitimini tamamlamış, kendi markalarını geliştirme potansiyeline sahip genç yetenekleri moda dünyasına adım atmaya hazırlayan; onların yaratıcılıklarını, bilgilerini ve yönetimsel becerilerini üretim dünyası ile birleştirme becerisi kazandırarak profesyonel koleksiyon hazırlamalarına, kendi markalarını oluşturmalarına ve sürdürülebilir olmalarına destek veren önemli bir platformdur. New Gen defilesinde yer alacak tasarımcılar her yıl sektörün uzman isimlerinden oluşan jüri değerlendirmesi sonucu seçilir ve ilkbahar – yaz, sonbahar – kış koleksiyonlarını sunmak üzere MBFWI’un 2 sezon takviminde yer alır.

Bugüne kadar her yıl mezun ettiğimiz öğrencilerimizin çalışmalarını kapsamlı bir sergiyle sunuyorduk ve sektöre tanıtıyorduk, bu yıl ise moda tasarımı lisans programı öğrencilerimizi farklı bir defile konsepti ile moda endüstrisine sunuyoruz. Defilede bu yıl mezun olacak öğrenciler ile birlikte eğitimleri devam etmekte olan birinci ve ikinci sınıf tasarım öğrencilerimizin yıl içinde yapmış oldukları tüm projelerden seçilmiş tasarımlar da yer alıyor.

  • İMA Show’un diğer okulların defilelerinden farkı ne olacak? 

İMA Show bir mezuniyet defilesi değil. En önemli farkı bu. Yıl sonu defileleri ülkemizde genellikle mezun öğrencilerin tasarımlarının yer aldığı bir konseptte sunuluyor.  Yukarıda da belirttiğim gibi bu sene biz showa hali hazırda eğitimleri devam eden öğrencilerin tasarımlarını da dahil ettik.  University of the Arts London / London College of Fashion tarafından akredite olan programımız Moda Tasarımı ve Teknolojisi Lisans Programı 1., 2. ve 3. sınıflarının projeleri bu defilede yer alacak. İMA’daki eğitim anlayışını da bu vesileyle kısaca değinmek isterim, eğitim stratejimizin temelini, alınan teorik eğitimi pratiğe dönüştürmek, deneyim kazandırmak amacıyla endüstri ve tasarımcı projeleri üzerine kuruyoruz. Sektörle yakın ilişkiler içerisinde deneyim kazanan, ürün ve koleksiyon tasarlayan öğrenciler 1.sınıftan itibaren projeler içerisinde yer alıyorlar ve tasarlamaya başlıyorlar.

  • İstanbul Moda Akademisi’nin sektöre katkısını nasıl görüyorsunuz? 

İstanbul Moda Akademisi, moda endüstrisinin tasarım açısından kuvvetlenmesine katkı sağlamak ve endüstrinin ihtiyaç duyduğu nitelikte profesyonelleri Türkiye’ye kazandırmak üzere güncel eğitim programları ile sektörün her alanında önemli roller üstleniyor.  Moda endüstrisinin hem tasarım açısından kuvvetlenmesini hem de endüstrinin ihtiyaç duyduğu nitelikte profesyonelleri Türkiye’ye kazandırmak üzere 360 derece eğitim anlayışı ile modanın her alanında, her kesimden öğrenciye yönelik uluslararası kalite ve standartlarda eğitim fırsatları sunuyor. Moda tasarımı ve ilgili bölümlerde profesyonelleşmek isteyenlerin kendilerini moda, sanat ve tasarım yaklaşımları konusunda sürekli besleyecekleri, görsel ve entellektüel altyapılarını geliştirebilecekleri, kendilerini güçlendirerek yaratıcı, dinamik ve yenilikçi bir kimlik oluşturabilecekleri teorik ve uygulama açısından zengin bir eğitim sağlıyor. Moda tasarımı artık ciddi bir iş modeli ve büyük bir sektör halini aldı. Tasarımın yanı sıra yönetimden pazarlamaya, styling’den moda fotoğrafçılığına kadar sürece dahil çok fazla iş kolunun oluşması nedeniyle istihdam potansiyeli doğdu. Bu alanda eğitim veren tüm kurumların da sektörü bütünüyle ele almaları, endüstriyi yöneten ve sürdürülebilirliğini sağlayan tüm alanlara yönelik donanımlı profesyonel yetiştirmeleri önem taşıyor. İMA’nın en büyük farklarından biri de sektörle olan sıkı ilişkileri. Bu sayede öğrenciler, henüz okurken pek çok büyük marka ile proje yapma, network oluşturma ve önemli tasarımcılar ile markalara kendilerini tanıtma şansını yakalıyorlar. Ünlü bir tasarımcıyla tasarımcı projesi hayata geçiriyor, endüstride yer alan önemli bir marka için mini bir koleksiyon tasarlıyorlar. Bu projeler sayesinde tasarımdan üretim ve satışa uzanan tüm süreci deneyimliyor, tasarlarken yönetmeyi de öğreniyorlar. Uluslararası önemli organizasyonlar da yarışmalara katılıyor, sınırlarını keşfederken sanatsal bir öngörüye de sahip oluyorlar. Mezun olduklarında zaten markalar tarafından çoktan keşfedilmiş oluyorlar. Ek olarak programa özel yapılan iş birlikleri sayesinde önemli markalarda staj yapma imkanına sahip oluyorlar. Bunların yanı sıra ‘Mezuniyet Sergisi, Sektör Buluşmaları, MBFWI kapsamındaki New Gen Defileleri ve bu sene ilki düzenlenen İMA Show, onların endüstriye girmelerine olanak sağlayan en güçlü platformlarımız.

Özetle diyebilirim ki İMA olarak sektörde 11. yılımızı doldurduk ve tüm bu süre zarfında modanın çeşitli alanlarına yönelik geliştirilmiş eğitim programlarımızdan 12 binden fazla mezun verdik. Bu yıl  itibariyle sektör firmalarına yerleştirilmiş mezunlarımızın oranı  %84 civarında, kendi markasını kuran, kurma yolunda başarılı adımları olan mezunlarımız bulunuyor. 2019 yılı itibariyle mezun ettiğimiz öğrencilerimizden de, çok yakın zamanda isimlerine aşina olacağınız çok parlak gençlerin geleceğini söyleyebilirim.

  • Bu defilenin arkasında kimler var? Nasıl bir ekipten çıkıyor? 

Bu defilenin arkasında İstanbul Moda Akademisi’nin tüm ekibi yer alıyor. Sene boyunca öğrencilerin bu noktaya gelmesine büyük katkı sağlayan akademik kadromuz, öğrenci işlerinden idari ekibe, satış ve pazarlama birimimize kadar emek veren kocaman bir aile var. Sponsorlarımız ise defilenin perde arkasındaki kahramanlarımızdan. Ana sponsorumuz İHKİB (İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği) ise hayallerimizi hayata geçirmek adına her zaman olduğu gibi tüm kaynaklarını bu defile için kullanan en büyük destekçimiz. Bununla birlikte sektörden birçok destekçi kurumumuz da yer alıyor. Moda haftasında New Gen defilelerimize ve yıl içerisinde eğitimlerimize desteklerini esirgemeyen MAC Cosmetics ve L’Oréal Professional backstage’imizin kahramanları. Bu sene farklı bir konsept ile yola çıktığımızda defileyi konseptimize uyan bir mekanda gerçekleştirmeyi de arzu ediyorduk. Defilenin tamamlayıcı öğelerinden biri olan mekan konusunda BJK Vodafone Park bize kapılarını açtı.  Bu vesileyle defilenin hayata geçmesine emek veren tüm ekibe ve katkıda bulunan her kuruma bir kez daha teşekkürlerimizi iletmek isterim.

  • Defilede bizleri neler bekleyecek? Biraz ipucu alabilir miyiz?

27 Haziran 2019 Perşembe akşamı VodafonePark BJK Stadyumu’nda gerçekleşecek olan defilede 70 model ile İMA’da Moda Tasarımı ve Teknolojisi Lisans Programı bir, iki ve üçüncü sınıflarında öğrenim gören toplamda 35 öğrencinin 84 farklı tasarımı podyumda yer alıyor olacak. Birinci sınıf öğrencilerinin eğitim süresince önemli moda tasarımcıları ile birlikte gerçekleştirdikleri ‘etek, gömlek ve elbise projeleri’, ikinci sınıf öğrencilerinin ilk koleksiyonlarını hazırladıkları ‘mini koleksiyon’ projesi ilk kez bir defile ile sergileniyor olacak. Son sınıf öğrencilerinin birbirinden farklı tema ve konseptler geliştirerek hayata geçirdikleri ‘final projeleri’ ise mezuniyet koleksiyonları olarak görücüye çıkacak. Son sınıf öğrencileri için bu defile ayrı bir önem daha taşıyor; moda, tekstil, perakende, sanat ve basından önemli isimlerden oluşan yaklaşık 700 davetlinin katılımıyla gerçekleşecek defilede, tasarımcı Bora Aksu başkanlığındaki bir jüri de onların çalışmalarını değerlendirecek. Mehtap Elaidi, Özgür Masur, Özlem Kaya, Şebnem Günay gibi tasarımcıların yanı sıra moda endüstrisinin önemli isimleri ve aralarında Özge Sarıkadılar, Kaner Kıvanç gibi önemli moda basını temsilcilerinin de yer aldığı jüri, son sınıf öğrencilerinin çalışmalarını değerlendirerek, Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’da her sezon gerçekleşen “New Gen” karma defilesinde yer almaya hak kazananları belirleyecek.

Total
0
Shares