KASLARINIZI BÜYÜTMEK İÇİN ÇOK YİYİN
Protein en yakın arkadaşınız olmalı. Amino asitler bakımından zengin olan protein, kas yapımı için hayati önem taşıyor. Eğer vücudunuzda yeterli amino asit yoksa vücut otomatikman kas yıkımına geçiyor ve metabolizmanız yavaşlamaya başlıyor. Vücudumuzda bulunan 20 amino asidin dokuzu bizim için vazgeçilmez. Onları kendimiz üretemiyoruz; dolayısıyla dışarıdan almamız gerekiyor. Protein ve amino asit bakımından en zengin besinler kırmızı et, deniz ürünleri, kümes hayvanları ve yumurta.

SKINNY OLMAK DEĞİL GÜÇLÜ BİR VÜCUDA SAHİP OLMAK! bfaa

Vegan ya da vejetaryen iseniz, seitan, (Buğdaydan yapılan bir protein kaynağı. Buğday eti ya da buğday glüteni de deniyor. Pişirildiğinde görünümü ete benziyor.) tofu ya da baklagiller iyi birer protein kaynağı. Bunları yüksek miktarlarda tüketmeniz gerekiyor.
Proteinin başka artıları da var… Özellikle yağdan kaybetmek ve kaslarınızı şekle sokmak istiyorsanız; proteini en termik etki yaratan gıda olarak tanımlayabiliriz. Bu da demektir ki, vücudumuz en çok proteini yakmak ve absorbe etmek için enerji harcıyor. Proteinden aldığınız her 100 kalorinin 25 ila 30’u bu süreç sırasında yakılıyor, gibi düşünebilirsiniz. Proteinin verdiği bu enerji, yoğun proteinle beslendiğiniz diyet sırasında, neden daha çok ağırlık kaldırabildiğinizi de açıklıyor. Eğer böbrek probleminiz varsa protein takviyesi almadan önce genel iç hastalıkları uzmanı doktoruna danışmalısınız, çünkü fazla protein böbreklerinizi yorabilir. Ortalama olarak, bir kadının gün içinde alması gerek protein miktarı kendi kilosu başına 0.8 gram. “Örneğin 70 kilogram olan bir kadın günde en az 56 gram protein tüketmeli” diyor Beslenme Uzmanı Cassandra Burns.

Total
2
Shares

Bir cevap yazın