Ünlü Haberleri

Tenise Mola Veren Naomi Osaka’yı Markalar İçin Özel Kılan Şey Ne?

23 yaşındaki tenis oyuncusu Naomi Osaka,  2018 yılında Amerika Açık Tenis Turnuvası’nda dünyanın en önemli tenisçilerinden Serena Williams’ı yenerek final maçını kazandı ve tüm gözleri üzerinde toplamaya başladığı o kapıyı da aralamış oldu. Bu başarı aynı zamanda; Japon bir tenisçinin kazandığı ilk Grand Slam şampiyonluğuydu.

Kadınlar dünya listesinde ikinci sırada yer alan Osaka, 18 Haziran 2021 tarihinde yaptığı bir basın açıklamasında; psikolojik olarak zor bir süreçten geçtiğini belirterek Wimbledon Tenis Turnuvası’na katılamayacağını duyurmuştu. Wimbledon öncesi Fransa Açık’tan da çekildiğini duyurduğu için bu haber sevenleri üzmüş ve endişelendirmişti.

Osaka’nın tenis kariyerine dair son durum ise şöyle; sezonun son Grand Slam turnuvası olan Amerika Açık’ta rakibi Leylah Fernandez’e yenildikten sonra tenis sporuna ara verdiğini duyurdu. Toplamda üç Grand Slam şampiyonluğu bulunan Osaka, 18 yaşındaki rakibine yenildiği maçtan sonra katıldığı basın toplantısında şu açıklamalarda bulundu:

“Son zamanlarda kazandığımda mutlu hissetmiyorum, daha çok, omzumdan bir yük kalkmış gibi hissediyorum. Kaybettiğimde ise çok üzgün oluyorum. Bunun normal olduğunu düşünmüyorum. Şu anda ağlamak istemiyorum ama durum tam olarak bu şekilde. Bir daha ne zaman tenis maçı yapacağımı bilmiyorum, bir süre ara verip ne yapmak istediğime karar vermem lazım”.

Osaka’nın 2018 yılında Serena Williams’ı yenerek kazandığı Amerika Açık şampiyonluğu

Tenise Mola, Modaya Merhaba

Naomi Osaka, son zamanlarda katıldığı basın toplantılarında psikolojik olarak zor bir süreçten geçtiğinin altını her seferinde çiziyordu. Her şeyin 2018 yılında kazandığı Amerika Açık Tenis Turnuvası’yla başladığını belirten Osaka, o zamandan bu yana depresyon nöbetleri geçirdiğini açıkça belirtti.

Sosyal fobisi olduğunu açıklayan Osaka; turnuva öncesi veya sonrası katıldığı basın toplantılarından rahatsız olduğunu ve konsantrasyonunun da olumsuz etkilendiğini anlatan uzun bir tweet attı. Fransa Açık’tan ayrılmasının sebeplerinden biri de; basın toplantılarına katılmayı kabul etmemesi üzerine kendisine para cezası kesilmesi.

Peki, son duruma bakıyoruz. Naomi Osaka’nın turnuvalardan çekilme kararları ve hatta tenise ara vermesi genel olarak bir olumsuzluk olarak algılanabilirdi ama bu durum ona sponsor olan ve yüzü olduğu markalar için bir dürüstlük başlığı altında selamlandı.

Nike, Mastercard, Sweetgreen gibi markalar Osaka’nın haklı olduğunu belirten açıklamalarda bulunup, onu desteklediklerini duyurdu.

Nike: Onu destekliyoruz ve kendi psikolojik sorunlarını paylaşma konusundaki cesaretini takdir ediyoruz.”

Pazarlama Danışmanı Allen Adamson ise “Osaka’nın bu şeffaf açıklamalarının onu daha özgün bir sözcü yaptığını ve kurumsal sponsorlar için daha değerli hale getirdiğini söyledi. En iyi marka elçileri gerçek insanlardır” dedi.

Osaka, markalarla yaptığı iş birlikleri sonucu Mayıs 2019 ile Mayıs 2020 arasında 37,4 milyon dolarlık gelir elde etti (turnuva ödülleri de dahil). Bu, bir kadın sporcunun bir yılda kazandığı en yüksek rakam.

Naomi Osaka, tenisteki gücünü kortlardan çok daha öteye taşımayı başardı. Artık turnuvalar yerine moda ve güzellik dünyasının gözdesi haline geldi.

Naomi Osaka’yı Markalar İçin Özel Kılan Şey

Osaka, çok hızlı bir şekilde pek çok markanın kampanya çekimlerinde yer aldı ve şu an kendi markasını kurmak için de kolları sıvadı. Pek çok tenisçinin aksine, markaları kortlarda temsil etmek yerine bunu özel hayatında sürdürmeye devam edecek. Markalardan gelen açıklamalara göre onun; “bir sporcudan çok daha fazlasını temsil ediyor” oluşu fikri ağır basıyor. Osaka’nın da yaptığı şu açıklamayı hatırlamanın tam zamanı! “

Teniste gerçekten iyiyim ama başka şeylerde de iyi olmak istiyorum.

Spor ve herhangi bir sporcunun performansı, elbette ki takip ve çekicilik açısından hala radarda. Ancak sosyal medya çağında, sporcular mesleklerinin ötesinde hobileri, tutkuları ve evet, sosyal- politik görüşleri olan üç boyutlu insanlar haline geldiler. Giderek, bu diğer yönler, herhangi bir sporcunun popülaritesi ve “durduğu” yer için neredeyse daha önemli hale geldi.

Sweetgreen markasından Nathaniel Ru, Osaka ile yaptıkları iş birlikleri için şu açıklamalarda bulunuyor:

“Naomi yemekle ve modayla çok ilgileniyor, video oyunları oynamayı ve meditasyon yapmayı seviyor. Biz sadece bunu eğlenceli hale getirmek ve bir tenisçinin arkasındaki katmanları göstermek istedik ve bunu yapmak gerçekten eğlenceliydi.”

Sezonları dışında spor durabilir ama popüler kültür asla!

Naomi Osaka ve Marka İş Birlikleri

Louis Vuitton, Ocak 2021’de Osaka’yı marka elçisi olarak seçti. Marka, ilk kez profesyonel bir sporcuyu elçi olarak seçmişti.

Nisan 2019’da Nike ile yolları kesişen Osaka, marka için Haiti, Japon ve Amerikan mirasına övgü niteliğindeki ilk giyim koleksiyonunu hazırladı.

NIKe-LOIS UITTON

Frankies Bikinis markası ise Mayıs 2021’de iki mayo koleksiyonu için Osaka’yı seçti. Osaka ise marka ile iş birliği şu sözlerle duyurdu:

“Markaların sadece belirli bedenler, şekiller veya vücut tipleri için değil, tüm kadınlar için tasarım yapmasının gerçekten önemli olduğunu düşünüyorum. Benim için bu kapsayıcılığı bir öncelik haline getiren markalarla yan yana gelmek önemli. Frankies Bikinis, herkesin kendini güvende ve güçlü hissettiren ürünlere ve kapsayıcılığa sahip. Bu koleksiyonla yapmayı hedeflediğimiz şey de tam olarak buydu.”

Osaka’nın Levi’s ile yolculuğu ise Ocak 2021’de başladı. Osaka ve birçok ünlü isim, aktivizmi konuştu. “Beauty of Becoming” kampanyasında Osaka’yla beraber yer alan isimler arasında Willow Smith, Jaden Smith, Brandon Flynn, Karla Welch ve Melody Ehsani vardı.

Japon güzellik şirketi Shiseido, 2018 yılında BareMinerals ve güneş kremi markası Anessa’nın yüzü olarak Osaka’yı seçti. Bu seçim, genel olarak açık tenli modelleri ön plana çıkaran Japon güzellik pazarında kapsayıcılık ve çeşitlilik açısından bir kazanım oldu.

Yukarıdaki çalışmalar, Osaka’nın yaptığı iş birliklerinden sadece birkaçı. Onun moda yolculuğu oldukça hızlı bir şekilde devam edecek gibi görünüyor. Bu yolculuk sadece moda çekimleriyle de sınırlı kalmıyor. Osaka, 13 Eylül Pazartesi günü gerçekleşecek MET Gala’da Timothée Chalamet, Amanda Gorman ve Billie Eilish ile birlikte eş başkanlık yapacak.

Osaka Hakkındaki Mini Dizi

Eğer Osaka’yı daha yakından tanımak isterseniz, Netflix yapımı mini dizi olan “Naomi Osaka”yı tavsiye ederiz. Üç bölümden oluşan dizide Osaka’nın kültürel kökenlerini keşfedebilir ve hem bir tenis şampiyonu hem de çok yönlü kimliğinin hikayesini izleyebilirsiniz.