MODA

TÜRKİYE İÇİN ‘JUST DO IT’ ZAMANI

Dünyaca ünlü sporcular LeBron James, Serena Williams, Gerard Pique ve Andre Ward’ın da rol aldığı “Just Do It – Possibilities” isimli global reklam filmiyle büyük ilgi görenNike, bu kampanyanın bir parçası olarak Türkiye’ye özel hazırladığı“Just Do It”filmiyle gençleri“Hareket Et”meye çağırıyor.

Yapılan araştırmalar Türkiye’de gençlerin spora aktif katılımının çok düşük olduğunu ortaya koyuyor. Genelde televizyon, bilgisayar başında veya stadyumlarda izleyici olan gençleri harekete geçirmek ve sporun eğlenceli yanını göstermek adına geliştirilen Türkiye “Just Do It” online filminde Didier Drogba, Burak Yılmaz, Gamze Bulut, Naz Aydemir, Engin Atsür, Birsel Vardarlı, Gökhan Saki ve Enes Ünal gibi ünlü sporcuların yanı sıra spor spikeri Roksan Kunter ve amatör sporcular da yer alıyor. Just Do It kampanyası dahilinde Nike Türkiye’nin sosyal ağları aracılığıyla katılımcıları hareket etmeye teşvik eden spor etkinlikleri ve “Just Do It” görevleri düzenlenecek.

Aktivitelere #Hareketet ve #Justdoit hashtag’leriyle katılanlar, İstanbul’a özel “Just Do It” görevlerine davet edilme, Nike ürünlerine ve Nike sporcuları tarafından yaratılan imzalı, limitli sayıdaki posterlere sahip olma şansı yakalayacak. Proje ve katılım koşullarıyla ilgili detaylı bilgiyewww.nike.com/hareketetüzerinden ulaşılabiliyor.

Kampanyayla ilgili konuşan ünlü futbolcuDidier Drogba, “Nike’ın Just Do It kampanyası gençleri hareket etmeye ve aktif olmaya teşvik ediyor. Sporun her biçimi size enerji verir ve kişisel olarak gelişiminize yardımcı olur. Zaman zaman başarısızlığa uğrayabilirsiniz, ancak bunu bilmek sizi başarıya ulaşmak için mümkün olan herşeyi yapmaya motive eder.” dedi.

VoleybolcuNaz Aydemirkonuyla ilgili olarak “Çekimlerde yaptığım egzersizler oldukça yoğundu ancak çok zevk aldım ve hoşuma gitti. Yeni sporları keşfetmeyi seviyorum, sporun her türü bana yaşama sevinci veriyor.” dedi.

Online Film hakkında

Türkiye “Just Do It” filmi, insan hareketinin nasıl muhteşem etkiler yaratabileceğini anlatıyor. İstanbul’daki bir depoda çekilen film için yapımı yaklaşık 1 ay süren bir makine kullanıldı. Hareket etmenin mükemmelliğini göstermeyi amaçlayan filmde rol alan profesyonel sporcuların yanı sıra amatör sporcular “Hareket Matbaası” olarak adlandırılan sistemin parçası olarak film boyunca bisiklet, koşu, futbol, basketbol, kaykay, antrenman ve boks gibi spor dallarında daha hızlı hareket etmeye ve makineyi hızlandırmaya çalışıyor. Makinenin artan hızıyla birlikte tüm sporcular daha da hızlanıyor ve bu kolektif hareketle birlikte mükemmel baskılar ortaya çıkıyor.

Ancak bu çalışma sadece bir başlangıcı temsil ediyor. Film sırasında sınırlı sayıda üretilen posterler Galatasaray Kulübü’nün ünlü sporcusu Didier Drogba tarafından bir minibüsle İstanbul’un çeşitli yerlerine dağıtılıyor. Gençler bu kampanya dahilinde ne kadar çok hareket ederse bu posterleri kazanmaya hak kazanıyor. Filmde posterler üzerine yansıyan sanal hareket izleri; etkinlikler sayesinde İstanbul sokaklarında gerçek harekete dönüşüyor.

Proje hakkında

İstanbullular’ı daha fazla hareket ettirmeyi amaçlayan proje; futbol, koşu, basketbol ve antrenman kategorilerindeki aktiviteleri ve “Just Do It” görevlerini içeriyor. Katılımcılar İstanbul’un dört bir yanında düzenlenecek aktivitelerewww.nike.com/hareketetüzerinden ulaşarak Facebook, Twitter veya Nike+ hesaplarıyla katılabiliyor.

Bunun yanı sıra Nike Halısaha Ligi, 29 Eylül’de gerçekleştirilecek Run Istanbul ve “Just Do It” görevleri sırasında katılımcılara dağıtılacak RFID bileklikler sayesindewww.nike.com/hareketetüzerindeki İstanbul Spor Haritası’ndan ve #Hareketet #Justdoit hashtag’leriyle sporcuların ne kadar aktif olduklarını ve diğer etkinlikleri takip edilebiliyor.

Nike+ topluluğuna özel olarak gerçekleştirilecek aktivitelerde katılımcılar, önde gelen sporcular tarafından “Hareket Matbaası”yla yaratılan sınırlı sayıdaki posterleri kazanıyor.

Daha ne duruyorsun Türkiye, sen de harekete geç!