Kilo verme konusunda farklı alanlarda uzmanlaşmış 5 ismin tavsiyeleriyle, doğal kilonuzaa ulaşmanız çok daha kolay olacak.

women-dieting-tips-for-2011-pgh-products-phentramine-375-mg-2175x2260

“Şekeri Bıraktım” kitabının yazarı Sarah Wilson’ın önerileri:

1

1- Düzgün yemek yemelisiniz

Her gün muhakkak 3 öğün yemelisiniz. Ama yemeklerinizi yerken acele etmemeli ve yavaş yavaş yemelisiniz. Ayakta yemek yememelisiniz. Vücudunuz yediğiniz yemeğin ardından tatmin olduğunu hissetmelidir.

 

 

Seelachsfilet

2- Protein almalısınız

Her öğününüzde mutlaka protein bulunmalı. Bunun için et, balık, yumurta tercih edebilirsiniz. Kahvaltıda dahi yumurta yemelisiniz. Zor gelebilir ancak sabahları ıspanak da tercih edebilirsiniz. Öğünlerinden proteini eksik etmemeniz metabolizmanızı hızlandıracak ve açlık hissini geciktirecektir.

 

 

3

3- Aç kalmaktan korkmayın

Aslında yemeklere değil, yemenin düşüncesine bağımlıyız. Kan şekerinizdeki dalgalanmalar da büyük miktarda buna bağlı. Midemizi öğünler arasında dinlendirmenin ne kadar sağlıklı olduğunu da sıkça unutuyoruz. Eğer öğünlerinizde yeterince beslenirseniz, atıştırma ihtiyacınızın da azalacağını fark edeceksiniz. Sadece gerçekten aç hissettiğiniz zaman bir şeyler atıştırmalısınız. Yoksa bu işin sonu gelmez.

 

 

4

4- Yağlardan korkmayın

Proteinler mutlaka yağlarla birleştirilerek tüketilmelidir ki absorbe edilebilsinler. Bu yüzden öğünlerinizde bolca sebze bulundurmalısınız. Tavuk eti yiyorsanız derisini de yemelisiniz. Aynı şey yumurta için de geçerlidir. Yumurtanın sadece akını değil, sarısını da tüketmelisiniz.

 

 

 

5- Kilonuz hakkında düşünmeyi bırakın

Aklınıza sürekli kilonuzun ne kadar fazla olduğunu getirmek ya da ulaşmaya çalıştığınız kilo ile mevcut kilonuz arasındaki farkın ne kadar açık olduğunu düşünmek işleri zorlaştıracaktır. Sizin için en iyisi, yediğiniz yemeklerin ne kadar sağlıklı olduklarına vurgu yapmak. Zamanla, yediğiniz yiyecekler sayesinde nasıl zayıfladığınızı görecek, hatta cildinizin nasıl güzelleşmeye başladığını açık bir şekilde fark edeceksiniz.
Duygular ve yemek yeme alışkanlıkları üzerine çalışan ve beslenme üzerine 9 kitabı bulunan Geneen Roth’un önerileri:

Diet Woman At Grocery Store With Junk Food

1- Diyetler size doğal kilonuzu bulmanızda yardımcı olmaz

Öncelikle kendi iç sesinize kulak vermelisiniz. Eğer kilo vermenize engel olan düşünce ve duygularla kendi içinizde hesaplaşmazsanız asla doğru yolu bulamazsınız.
enerjik

2- Hayatınızdaki iyi şeyleri keşfedin

Çoğu insan, içerisinde bulunduğu koşulların ne kadar kötü olduğundan yakınır ve sıkıntılarını gidermek için kendilerini yemeğe verirler. Olumsuz düşünceleri aklınızdan ne kadar siler ve pozitif yönlerinize ne kadar vurgu yaparsanız, zayıflama mücadelenizde bir o kadar elinizi kolaylaştırmış olursunuz. Egzersiz yapmak bu konuda size yardımcı olabilir. Bazı zamanlar ise, günde birkaç dakikanızı kendinize ayırarak, hayatınızdaki olumlu 5 şeyi aklınıza getirebilirsiniz. En ufak mutluluklar bile işe yarayacaktır.
kıskanma 1

3- Kendinizi eleştirmeyi bırakın

Kilo sorunuyla baş etmek için ne zaman ve nasıl yemek yiyeceğini bilmelisiniz. Ama, yemek yemediğiniz zamanlar kendiniz ne söylemeniz ve kendinizle nasıl konuşmanız gerektiğini de bilmelisiniz. Kendinize karşı ne kadar eleştirel ve acımasız olursanız, işleriniz o kadar zorlaşacaktır. Kendinizi sevin ve asla kendinize hakaret etmeyin.
 

4- Hissetmekten korkmayın

İnsanlar, kendilerini her zaman mutlu hissetmek gibi bir zorunlulukları olduğunu ya da kendilerini kötü hissettikleri zaman neredeyse bu duygunun kendilerini öldüreceğini düşünebilirler. Çoğu zaman, sorunlarla mücadele etmektense yemek yemek daha kolayımıza gelir. Hislerinizden kaçmak için yemek yemeye başlamayın. Öncelikle zorluklarla mücadele etmeyi öğrenmeli ve onlardan kaçmanın yollarını aramaktan vazgeçmelisiniz.
 

5- Kafanız dağınıkken yemek yemeyin

Çoğu zaman ne yaptığımıza değil, ne yapmamız gerektiğine odaklanırız. Kafanızı toparlayamadığınız zamanlarda, yemek yemenizi kontrol etmeniz güçleşir ve daha fazla yemek yersiniz. Hatta kendinizi bir anda tadını aslında hiç de sevmediğiniz bir yemeği tabak tabak yerken bile bulabilirsiniz. Öncelikle yapmanız gereken şey, öğününüze odaklanmanız ve bedeninizi sevmeniz.
Ünlü modellerin antrenörü James Duigan’ın önerileri:

33

1- Doğal kilonuzun ne anlama geldiğini bilmelisiniz

Duigan’a göre, doğal kilo demek, kendinizi rahat ve sağlıklı hissettiğiniz kilo demek. Olay sadece kilo/yağ oranından ibaret değil. O yüzden kişinin kendini rakamlara ve tablolara gömmesi çok da mantıklı gözükmüyor.
 

2- Gerçek bilgiye ulaşmalısınız

Kilo kontrolü ile ilgili tonlarca şey duyabilirsiniz. Ama bunların çoğunun kulaktan dolma safsatalar olduğunu ve sizin için önemli olanın gerçek bilgi olduğunu bilmelisiniz. Her gördüğünüz diyete ya da etrafınızdan duyduğunuz kilo verme yöntemlerine kulak asmamalı ve gerçekleri araştırmalısınız.
Woman-on-a-run1

3- Bir şekilde hareket edin

Beden hareket etmeye programlıdır. O yüzden, sürekli hareket etmeniz gerektiğinin farkında olmalısınız. Fitness salonu ya da ufak yürüyüşler…Hareket ne şekilde olursa olsun, bedeninin kendisini hissetmesini ve doğru çalışmasını sağlayacaktır. Duigan’ın önerisi ise yoga.
women-lift-heavy

4- Egzersiz sanatını öğrenin

Ağırlıkları herkes kaldırabilir; ama işi sanat yapan şey, vücudunuz için yararlı olan şeyleri dengeli bir biçimde yapabilmek. Kendi bedeninizi dinleyerek, egzersizlerde gerçekten nelere ihtiyacın olduğunu belirleyebilirsiniz. Bu şekilde, sonuçlara ulaşmanın yolları ardına kadar açılacaktır.
 

5- Sizi rahatsız eden yiyeceklerden uzak durun

Yedikleriniz midenize dokunabilir, gaz yapabilir ya da ciddi rahatsızlıklara sebebiyet verebilir. Bütün bunlar, yediğinizin vücudunuzla savaş içerisine girdiğinin kanıtıdır. Bu gibi yiyecekler beslenme programında oldukları sürece vücudunun işlevleri azalacak ve kilo vermeniz zorlaşacaktır.
Psikoterapist Susan Hepburn’ün önerileri:

 

1- Gerçeklerle yüzleşin

Kimse kilo problemiyle doğmadı. Eğer kilolarınızla başın dertteyse, öncelikle ona sebep olan durumları iyice analiz etmen gerekiyor. Olmanız gerektiğini düşündüğün kiloda neden olamadığınızı bilmek, kilo verme yolunda işlerinizi kolaylaştırır.

 

 

2- Bilinçdışını kullanın

Gözünüzün önüne sahip olmak istediğiniz vücudu getirin, gözlerini kapatın, nefes alışverişinizi yavaşlatın. 12 defa yavaşça nefes alıp verin. Bedeninizi baştan aşağı rahatlatın. Bunu her gün 5 dakika yapın.

 

675675

3-Yemekten keyif alın

Güzel bir şey yaparken, onun asla bitmemesini istersiniz. Kilo sorunuyla karşı karşıya kalan insanlar için de durum kısmen böyle olabilir. Suçluluk hissettiğiniz an yavaşlayın ve yemeği bırakın. Ne yediğinizin farkında olun ve size zarar verecek yemekleri yemeyin. Onun yerine, sağlıklı yiyecekleri yemekten keyif almaya çabalayın.

 

 

4- Yaşam tarzınızı değiştirin

Egzersiz yapmaktan hoşlanmıyorsanız, yapmayacaksınız demektir. Ama egzersizi, kendinize göre eğlenceli kılmak mümkün. Örneğin, 20 dakikalık egzersizlerle başlayın. Bu, hayatınızda ani ve büyük bir değişiklik olmayacak.

 

 

5- Yapılacaklar listesinde, doğal kilonuza ulaşmak en tepede olmalı

Eğer gerçekten hedefinize ulaşmak istiyorsanız, önceliği doğal kilonuza ulaşmak olarak belirlemelisiniz. Kendinize, değişmeyi gerçekten ne kadar arzuladığınızı sorun. Önceliklerinizi de ona göre belirleyin.

 

Beslenme terapisti Petronella Ravenshear’ın önerileri:

 

1- Vücudunuzun sınırlarını bilin

Elinizdeki imkanlar dahilinde, ulaşabileceğiniz en ideal vücuda ulaşmaya çabalamalısınız. Vücudunuzun genetik yapısından dolayı belirli sınırları olduğunun farkında olmalısınız.

 

uyanmak

2- Kaliteli uyku

Kötü uyku, vücudunuzdaki hormon dengelerini altüst eder. Hormonlardaki bu dengesizlik ise aşırı yemek yeme ile sonuçlanır. Bunun önüne geçmek için uyku kalitenizi yükseltmek; uyku kalitenizi yükseltmek için ise yatak odanızı daha sakin, karanlık ve sıcak tutmanız gerekir. Aynı zamanda uyku alanında elektronik eşyalardan uzak durun. Uykudan önce duş almanız da stresinizi azaltacak ve uyumanızı rahatlatacaktır.
 

3- İltihaplarla savaşın

Stres, kortizol hormonunuzun salgılanmasını tetikler. Bu da, vücudunuzda daha fazla yağ depolanması ile sonuçlanır. Aynı zamanda, vücudunuzda iltihapların oluşmasına da zemin hazırlar. Stresli olduğunuz zamanlarda kilo probleminiz daha ciddi bir durum halini alabilir. O yüzden, beslenme planına yeşil çay ya da zereçal ekleyebilir ve stresinizi kontrol altına alabilirsiniz.
 

4- İnsülin seviyenizi dengeleyin

Yediğiniz her şeyin ardından vücudunda insülin salınımını tetikliyorsun. İnsülin ise vücudunda yağ depolamaya yarayan bir hormondur. Eğer gün boyunca bir şeyler yemeye devam ederseniz, dolaşım sisteminize sürekli insülin salgılanacaktır. Bunun önüne geçebilmek için öğünlerinizin zamanlamasını iyi yapmalısınız.
su içmek

5- Bol su için

Acıktığınızı düşündüğünüz zamanlarda aslında sadece susamış olabileceğinizi biliyor muydunuz? Daha fazla sıvı tüketmek her zaman işe yarar.

 

Total
1
Shares

Bir cevap yazın