Günümüzde, üretimleri ve magazin haberleriyle hayatımızda yer eden sanatçılardan toplumsal konular üzerine ne kadar konuşmalarını bekliyoruz? Her gün yeni bir uluslararası gerilim ya da savaş haberiyle uyandığımız 21. yüzyılda, politika ve insan hakları konusunda sessiz kalmak hala bir ‘tercih meselesi’ mi; yoksa tepki çekmekten kaçınan, sponsorlarını ve reklam anlaşmalarını riske atmadan yapılan pasif bir taraf seçimi mi?


Fotoğraflar: Miguel Adrover @migueladroverofficial
Geçtiğimiz günlerde, cesur ve yenilikçi tasarımlarıyla tanınan; geleneksel el işçiliğini modern ve avangart çizgilerle harmanlayarak 2000’lerin başında New York’ta sergilediği ilk koleksiyonuyla dikkatimizi çeken İspanyol tasarımcı Miguel Adrover, Instagram hesabında yaptığı paylaşımla sanatçı Rosalía ile çalışmayı bıraktığını açıkladı.
Menajerinin Rosalía’nın ekibine gönderdiği e-postayı adeta açık mektup gibi paylaşan ikonik tasarımcı, bundan böyle kariyerinde Filistin’i açıkça desteklemeyen sanatçılarla çalışmayacağını moda dünyasına ilan etmiş oldu.

Miguel Adrover’ın, çoğumuzu şaşırtan ve şahsen beni kendisine daha da hayran bırakan bu kararı; bir sanatçıdan beklentilerimizi ve sanatçıların dünyaya karşı sorumluluklarını yeniden düşünmemize neden oldu.
Sanatın varoluşundan bu yana tartışılan bu sorular üzerine kendi içimizde yeniden düşünürken, Adrover’ın Instagram paylaşımına açıklama olarak yazdığı paragrafı sizinle paylaşıyorum:
“Doğru Olanı Yapmak”… Sessizlik, özellikle de şarkı söylediğinde milyonlarca insanın seni dinlediği güçlü bir megafonun varken, suça ortak olmaktır. Bu gücü, yaşanan soykırımı dile getirmek için kullanmak gibi bir sorumluluğunuz var. Rosalía, bu kişisel bir mesele değil. Yeteneklerin ve başardığın her şey için sana hayranlık duyuyorum. Ve senin, kendini yalnızca şov dünyası ve eğlenceyle sınırlayan sanatçılardan çok daha fazlası olduğuna inanıyorum. Şimdi, ‘doğru olanı’ yapmamız gerekiyor.”
Fotoğraflar: Miguel Adrover @migueladroverofficial
İlginizi çekebilecek bir diğer yazı >>>>> Kodlarla tasarlanan güzellik: Guess’in AI model reklamı moda dünyasında ne anlatıyor?