Hayal gücüyle terzi dikişi arasında bir yerlerde doğan Atelier Aliz, bugün zamansız şıklığın ve doğal zarafetin simgelerinden biri. Markanın kurucusu Firdevs Yılmaz, “Her dolap karşısına geçtiğimde aklımda bir görünüm olurdu.” diyor. Bu içsel vizyon yıllar içinde bir markaya, bir duruşa dönüştü. Köklerini doğallıktan alan, ama her dikişinde iddia barındıran Atelier Aliz; sade ama çarpıcı çizgileriyle çağdaş kadının ruhunu yeniden tanımlıyor.
Firdevs Yılmaz’la markanın doğuşunu, zamansızlığın anlamını ve modern kadının zarafetle kurduğu özgün bağı konuştuk.

Firdevs Yılmaz
MC: Atelier Aliz’i yaratmaya sizi iten temel motivasyon neydi?
Hep çok hayal kuran bir insan oldum. Her dolap karşısına geçtiğimde de giymek istediğim şeyle ilgili kafamda bir görünüm olurdu ve her mağazada bunu arardım. Çoğunlukla satın aldığım şeyleri terziye götürüp aklımdakine benzetmekle uğraşırdım. Mezuniyet kıyafetim uzun askılı bir elbisenin terzide mini strapleze dönüştürülmüş haliydi mesela, çünkü tam istediğim deseni bulmuş ama istediğim modeli bulamamıştım. Yıllar süren bu arayış Atelier Aliz’i yarattı diyebilirim.
MC: “Doğallığın içindeki zarafet” anlayışınızın çıkış noktasını biraz anlatır mısınız?
Tasarımlarımızla kadınları özel ve şık hissettirmeyi hedeflerken aynı zamanda bunun için büyük bir efor harcamadan doğal ve zahmetsiz olmasını istiyoruz. Kumaşından etiketine en doğal içerikleri kullanırken, rahat formlarda çarpıcı detaylarla zahmetsiz şıklık hissi yaratıyoruz.

MC: Atelier Aliz’in parçalarını “zamanın ötesinde” kılan sizce hangi detaylar?
Hiçbir zaman trendlere sıkıca bağlanmadan tutarlı bir stil yaratmayı hedefliyorum. Her sezon her parça tekrar tekrar yıllarca kullanabileceğiniz kalitede ve micro trendlerden bağımsız o dönemin Atelier Aliz kadının ruhunu yansıtıyor. İlhamını hep özünden aldığı içinde savrulmuyor tutarlı ve zamanın ötesinde kalıyor.
MC: Tasarımlarınız “kadının kimliğini gizlemek yerine ön plana çıkaran” bir yaklaşım taşıyor. Çağdaş kadına dair nasıl bir bakış açınız var?
Evet kesinlikle Aliz kadını ön planda olmaktan çekinmiyor. Gücünün farkında, yeteneklerini keşfetmiş, kimsenin ona biçtiği rolü sahiplenmeden tekamüllerini tamamlıyor. Ön planda olmayı gösterişle değil müdanasız zarif tavrıyla sergiliyor.



MC: Atelier Aliz için yakın gelecekteki hedefleriniz neler? Uluslararası açılım ya da yeni koleksiyon konseptleri üzerine çalışmalarınız var mı?
Atelier Aliz’de son 1 yılda 40 farklı ülke 400’ün üzerinde şehre ihracat yaptık. Tasarımlarımızdaki özgünlük bizi sosyal medya sayesinde dünya çapında tanınan bir marka yaptı. Bu uluslararası kargo ağımızı fiziki mağaza olarakta genişletmek 2026 hedeflerimizden.


MC: Kişisel tarzınız için veya tasarım yaparken bir ‘kaçış noktası’ olarak gördüğünüz ilham kaynaklarınız ya da rutininiz var mı?
En çok sokaklardan ve insanlardan ilham aldığım için seyahatlerim benim için ilham şarjı gibi. Yılda birkaç defa mutlaka yeni yerler görmek istiyorum. Bu bazen kalabalıklara karışmak olurken bazen de sakin birkaç gün oluyor. Hayatımın akışına göre bu tercihlerim değişiyor.
MC: Sizce gelecek moda dünyasında “zamansızlık” nasıl evrilecek?

Zamansızlık çok önemli bir başlık ama aynı zamanda hızlı bir değişimin içindeyiz. İkisini harmanlayarak yenilikçi bir zamansızlık yakaladığımızda tercih edilir olacağımızı düşünüyorum.
MC: Bir kadın olarak kendi yolculuğunuzda sizi en çok güçlendiren şey ne oldu?
Ben turizm otelcilik mezunuyum, beni en çok güçlendiren şey sektörel bir eğitimim olmadığı için yapamayacağımın düşünülmesi oldu. Kadınların giyim kuşama olan merakı için bu sektöre ilgi duyduğu düşünülüyor ve çoğu zaman bir hevesle başlanıp biten bir serüven gibi bakılıyor. Bu yaklaşımlar beni hep güçlendirdi. Özellikle özgün bir Türk markası yaratma hayalim yolumdan hiç vazgeçmeden ilerlemekte ışığım oldu.