Röportaj

Edwina Sponza ile güzellik ve bakım üzerine

Edwina Sponza ile güzellik ve bakım üzerine

Beauty Edwina’nın kurucusu Edwina Sponza için güzellik; temiz, bakımlı, doğal ve pozitif olmak demek. Kendisine iyi gelen bakım rutinlerini, vazgeçemediği güzellik ürünlerini ve stresle başa çıkma yöntemlerini sorduk ve çok tatlı cevaplar aldık…

Beauty Edwina’dan biraz bahseder misiniz? Fikir nasıl doğdu ve bu merkezde bizi neler bekliyor?

Beauty Edwina aslında benim cilt ve vücut bakımına olan merakımdan doğdu. Yaş aldıkça cildime daha fazla önem vermeye başladım. Bu süreçte hem yurt içinde hem yurt dışında farklı bakım deneyimleri ve teknikleriyle ilgili markaları araştırdım ve bir noktada kendimi tamamen bu dünyanın içinde buldum. Kendime iyi gelen bu bakım rutinlerini, neden insanlarla paylaşmayayım diye düşündüm ve şimdi bu noktadayız. Beauty Edwina’da bir güzellik merkezinde olması gereken her şey mevcut; el-ayak bakımları, kirpik-kaş uygulamaları, cilt ve vücut bakımları… Kısacası, kişinin kendini iyi hissetmesine katkı sağlayacak, bedenine dair ihtiyaç duyabileceği her şeyi bir araya getirdik. Ama bizim için en önemli şey, insanların buradan daha iyi hissederek ayrılması.

Güzellik sizce nedir? İlham aldığınız biri var mı?

Bence güzellik tamamen içsel bir şey. Fiziksel görünümden çok; bakımlı olmak, temiz olmak, pozitif olmak benim güzellik anlayışımı oluşturuyor. Yapaylıktan uzak, doğal bir şekilde ışıldamak… Ama o ışığın sadece dış bakımla değil, insanın iç dünyasıyla da ilgili olduğuna inanıyorum. Elbette, doğru ve doğal ürünlerle bunu desteklemek de çok önemli.

İlham aldığım isimlerden biri Natalie Portman. Çok doğal, zamansız ve zarif bir güzelliği olduğunu düşünüyorum. Ve Gwyneth Paltrow tabii ki… Naomi Watts da aldığı yaş ve ona uygun çıkardığı markası Stripes ile ilham aldıklarımdan…

Aile büyüklerinizden güzelliğe dair benimsediğiniz tavsiyeler var mı?

Aslında en çok etkilendiğim, güneş sevgisi oldu diyebilirim. Ailem güneşin ruh haline çok iyi geldiğine inanırdı, ben de öyle düşünüyorum. Güneşsiz kaldığım zaman kendimi gerçekten daha mutsuz hissediyorum. Tabii ki artık bilinçli bir şekilde, güneş koruyucu kullanmanın önemini çok iyi biliyorum.

“Keşke yapmasaydım” dediğiniz bir güzellik deneyiminiz var mı?

Gençken, lise ya da üniversitenin ilk yıllarında kaşlarımı çok inceltirdim. Şimdi dönüp bakınca, keşke o kadar almasaydım diyorum.

Genç nesle güzellik ve bakım konusunda ne önerirsiniz?

Şu an maalesef genç yaşta çok fazla filtreli ve yapay güzellik algısı var. Ama doğal olmak her zaman en güzeli. Gençlik zaten başlı başına çok güzel. O nedenle, onlara en büyük tavsiyem, doğallığın peşinden gitmeleri olurdu.

Günlük bakım rutininiz nasıl?

Sabah çok erken kalkıyorum. Köpeklerim olduğu için genelde 06.30–07.00 gibi ayakta oluyorum. Sabahları kendime ayırdığım sessiz bir zamanım mutlaka oluyor. Günlük yazıyorum, kitabımı okuyorum, limonlu suyumu içiyorum ve kahve olmadan güne başlayamıyorum. Her sabah meditasyon yapamasam da nefes ve zihinsel denge rutinlerimi aksatmamaya çalışıyorum. Vakit bulursam, kısa bir yoga pratiği de ekliyorum.

Makyaj çantanızda neler bulunur?

Genelde çok minimal ürünler kullanıyorum. Dudak koruyucum, güneş koruyucum ve iyi bir nemlendirici mutlaka olur. Gün içinde tazelenmek için oksijen veren ya da nem sağlayan bir yüz spreyi yanımda taşırım. Ve de hafif bir allık…

Cilt bakım rutininiz nasıl?

Aslında çok karmaşık bir rutinim yok. Sabahları iyi bir temizleyici, tonik ve yaşıma uygun bir serum kullanıyorum. Anti-aging özelliği olan destekleyici ürünlere yöneliyorum. Akşam rutinim biraz daha yoğun. Çift temizleme yapmayı seviyorum; önce yağ bazlı sonra su bazlı bir temizleyici kullanıyorum. Ardından peptit ve bariyer onarıcı serumlar sürüp gece maskesiyle bakımımı tamamlıyorum.

Güzellik konusunda takıntılı olduğunuz bir şey var mı?

Dudak koruyucum diyebilirim. Sürekli elimin altındadır. Onun dışında doğallığı bozacak uygulamalardan uzak duruyorum.

Favori parfüm notalarınız neler?

Parfümümü hiç değiştirmem. Kışın daha çok incir, yazın ise yasemin kokusu seviyorum.

Medikal ve estetik uygulamalara nasıl bakıyorsunuz?

Gerektiği noktada medikal uygulamalara sıcak bakıyorum. Örneğin, mimik kullandığım için botoksun faydalı olduğunu düşünüyorum. Ama dolgu gibi yüzün doğallığını değiştiren işlemleri tercih etmiyorum. Daha çok mezoterapi, somon DNA ya da anti-aging içerikli cilt kalitesini destekleyen uygulamaları seviyorum.

Saç bakım rutininiz nasıl?

Oribe ürünlerini kullanıyorum; şampuanı, kremi ve bakım yağlarını çok seviyorum. Çok özel bir rutinim yok ama kaliteli ürün kullanmaya dikkat ediyorum.

Beslenme düzeniniz nasıl?

Protein ağırlıklı beslenmeye çalışıyorum. Hem yaş aldıkça kas ve kemik sağlığının önemini daha çok hissediyorum hem de ağır antrenman yaptığım için buna dikkat ediyorum. Genelde akşam 18.00 19.00’dan sonra yemek yememeye çalışıyorum. Ama sosyal hayatta da kendimi çok kısıtlayan biri değilim.

Sporla aranız nasıl?

Spor, hayatımın çok önemli bir parçası. Haftada 3-4 gün ağırlık antrenmanı yapıyorum. Yoga ise, neredeyse her gün hayatımda. Kardiyoyu da genelde açık havada yapmayı seviyorum.

Mevsim geçişlerinde bakım rutininizde değişiklik yapıyor musunuz?

Evet. Özellikle asitleri biraz azaltıyorum ve C vitamini ile güneş korumasına daha çok ağırlık veriyorum. Güneş koruyucu benim için vazgeçilmez.

Stresle başa çıkma yöntemleriniz neler?

Köpeklerim, Sofi ve Coco. Onlarla vakit geçirdiğimde gerçekten iyileştiğimi hissediyorum. Bana çok iyi geliyorlar.

Marie Claire Bülten

Stil ve düşüncenin buluştuğu bu evrende; sezonun öne çıkan görünümleri, radarımıza giren kitaplar, editörden notlar ve kültürel dünyamıza heyecan katan detaylar e-posta kutunda seni bekliyor. Marie Claire evrenine katıl, kendine iyi gelenleri kaçırma.