Sürdürülebilirlik

Guess Jeans, sürdürülebilir Guess Airwash teknolojisiyle denim mirasını yeniden canlandırıyor

Amerikalı denim öncüsü GUESS’in yeni dinamik denim odaklı markası GUESS JEANS tanıtıldı. Ocak 2024’te Floransa’da düzenlenen Pitti Immagine Uomo fuarında beğenilere sunulan GUESS JEANS, GUESS’in 1981 yılında tanıttığı taş yıkamaya son teknoloji ve sürdürülebilir bir alternatif olarak getirdiği GUESS AIRWASH’u piyasaya sürerek denim dünyasındaki çığır açan yeniliklerini sürdürüyor. Markanın Kreatif Direktörü Nicolai Marciano’nun fikir babası olduğu GUESS JEANS, denim kültüründe devrim yaratan markayı tekrar özleriyle buluşturuyor.

Zamanın sınırlarını aşan bu konsept, GUESS’in özgün Batı Sahilleri tarzını, çağdaş değerleri ve vizyonuyla birleştirerek yeniden şekillendiriyor. GUESS JEANS, markanın kırk yıllık modern mirası üzerine inşa edilmiş, Amerikan modasının gelecek kırk yılı için bir sıçrama noktası olacak. GUESS JEANS, sürdürülebilir GUESS AIRWASH teknolojisiyle markanın kendi oluşturduğu yeniliği tekrar keşfediyor. Marciano kardeşler, 1981 yılında GUESS’i kurarak denim dünyasını sonsuza kadar değiştirecek taş yıkama tekniğini modayla buluşturdular. Bu teknolojinin günümüzdeki eş değeri olan GUESS AIRWASH ise denimin geleceğini, taşlanmış görünümü sürdürülebilir bir perspektiften yenilikçi bir şekilde sunuyor. GUESS AIRWASH teknolojisinde, taş yıkamada kullanılan suyun yerini büyük oranda hava ve hava kabarcıkları alıyor. Ponza taşı kullanımını da ortadan kaldıran teknoloji, taş yıkamanın neden olduğu su ve enerji tüketimini de büyük oranda azaltıyor. Teknoloji, GUESS’in uzun süredir ortağı olan ve GUESS AIRWASH konusunda uluslararası hakimiyetini uzun süredir koruyan Jeanologia tarafından geliştirildi.

GUESS JEANS, moda tutkunlarına özel olarak hazırlanan odak noktasındaki GUESS AIRWASH denim serisi ile eksiksiz bir gardırop sunuyor. GUESS JEANS, Pre FW 2024 Koleksiyonunda denim pantolonlar, denim gömlekler ve denim ceketlerle sekiz ayrı parça tanıtıyor. Koleksiyonda kadınlar için üç (skinny, mom ve midrise straight), erkekler için ise dört (skinny, slim, straight ve relaxed) farklı kesim yer alıyor. Marka, 1980’li ve 90’lı yılların etkileyici GUESS arşiv tasarımlarından ilham alarak özgün kimliğini günümüz trendleriyle birleştiren açılış koleksiyonunu sunuyor. Marciano kardeşlerin 1978’de Amerika’ya gelişinin ardından ortayta çıkan Kaliforniya yaşam tarzından esinlenen seri; klasik tişört, mükemmel kapüşonlu sweatshirt, benzersiz bomber ceket ve şık puffer mont gibi GUESS mirasının temel parçalarını daha da geliştirerek sunuyor. Son moda trendlerine göre tasarlanan giysiler, grafik arşiv amblemleriyle süslenmiş ve GUESS’in hikayesiyle özdeşleşmiş kültürel çağrışımlarla dolu. Bu yeni seri, 1980’lerdeki ikonik siyah-beyaz kampanyalardan hip-hop topluluğunun 1990’ların başındaki marka ile bağlantısına kadar uzanan, zamanı aşan bir nostalji sunuyor.

Tüm ürünlerin organik veya geri dönüştürülmüş malzemelerden üretildiği GUESS JEANS, sürdürülebilir üretime, özgün modaya odaklanan genç ve çağdaş anlayışıyla markanın denim geçmişine yeniden hayat veriyor. 1980’lerde GUESS, denimi modanın zirvesine taşıdı; 2020’lerde ise GUESS JEANS, denimi sürdürülebilir adımlarla moda dünyasında yepyeni bir çağa taşıyor.

Bu anlayış, GUESS JEANS’in Kreatif Direktörü Nicolai Marciano’nun nesilleri aşan bakış açısına da yansıyor. 1996 doğumlu genç yetenek, kariyerinin ilk yıllarını aile şirketinde babasının rehberliğinde eğitim alarak geçirdi. 2016 yılında ise, sanatçı A$AP Rocky ve GUESS’in arşiv odaklı iş birliğinin mimarlığını üstlendi. Markanın büyüyen kültürler üzerindeki etkisine aşinalığıyla geliştirilen GUESS JEANS, Nicolai Marciano’nun GUESS’in Yeni İş Geliştirme Direktörü olarak daha geniş yetkilerle başlattığı ilk proje oldu. Marka, taş yıkamayı popüler hale getirdikten 42 yıl sonra teknoloji odaklı yeni serisi GUESS AIRWASH ile sürdürülebilir çağın da denim öncüsü olarak döngüsünü tamamlıyor.

GUESS JEANS koleksiyonu, Haziran 2024’ten itibaren dünya çapında seçkin satış noktalarında ve resmi online satış kanalında müşteriler ile buluşacak.