kestane

 

Kestane mevsimi geldiğine bir besin kaynağı olarak hayatımıza dahil etmeye başlayabiliriz.

Leziz olduğu kadar hafıza konusunda da önemli rol üstlendiğini öğrenmemiz çok iyi oldu.

 

Beslenme uzmanı İpek Ağaca, kestanenin hafıza eksikliğinde oldukça güçlü olduğunu belirtiyor.

Omega – 3 ve Omega-6 yağlarını bulunduran kestane, öğrenme ve hafıza üzerinde, hatta alzheimer hastalığında önemli bir etkene sahip.

Sağlık deposu kestanenin besin öğeleri içerisinde,  fosfor, magnezyum, klor, kalsiyum, demir, sodyum ve potasyum mineralleri ile B1, B2, C vitaminlerini bulunmakta.

Fiziksel ve zihinsel yorgunluklara karşı oldukça önemli bir besin olan kestane, potasyum eksikliği olanlarda tamamlayıcı görevi görmekte.

Kalp ve kas sistemini uyarıp organizmanın su dengesini düzenleyen, kan dolaşımını hızlandıran ve lif içeriği sayesinde bağırsak hareketlerini düzenlemeye yardımcı olan kestane tam bir şifa deposu.

 

Yediğiniz miktara dikkat edin!

Kestane aynı zamanda tok tutma özelliğine sahip, fakat  yerken miktarına dikkat edilmezse çok da kolay kilo aldırabilir.

3 adet kestane, enerji içeriği bakımından 1 ince dilim ekmekle eş değerdir.

Özellikle fazla kilolu kişilerin ve metabolizma hızı yavaş olanların kestane yerken miktar bakımından dikkatli olmaları gerekir.

Kestane tüketirken miktarda farkında olmak ve kendinize en fazla 5-6 kestane sınırı koymanın önemli olduğunu belirtelim.

Örnek tüketim şekli olarak, ara öğünde ortalama 3 orta boy kestane yiyebilirsiniz

Pişirme tavsiyesi olarak ise haşlamanızı öneririz.

Mangalda pişirilecekse  kanserojen özellik taşımaması için ateşe yakın olmamasına özen gösteriniz.

Total
4
Shares

Bir cevap yazın