Yapılan son araştırmalar, günde sekiz saat uyuyanların beş saat uyuyanlara göre yüzde 56 oranında daha fazla yağ kaybettiğini ortaya koydu. Ayrıca günde beş saatten az uyuyanların, normal uyku süresini tamamlayanlara göre günde ortalama 300 kalori fazla aldığı da gözlenmiş. Bunun tek sebebi, uyuyamamanın verdiği gerginlik veya uyanık kalmak ile harcanan enerji değil. Uykusuzluk, iştah dengesini alt üst edebiliyor. Yine yeterli uyumayanların tatlı besinlere daha fazla ihtiyaç duyduğu da biliniyor.

Yeteri Kadar Uyuyamıyorsanız…

Eğer uykusuzluk çekiyorsanız, gözlerinizi kapatıp koyun saymanıza gerek yok. Bazı besinleri ve içecekleri tüketmek daha rahat uykuya dalmanıza yardımcı olabilir. İşte rahat bir uyku için Gizem Şeber’den beslenme önerileri:

apple

Ara öğün tüketin.

Yatmadan bir, iki saat önce tüketeceğiniz hafif bir ara öğün, uykuya dalmanı kolaylaştırır. Bu saatlerde yediğiniz ağır yiyeceklerse midenizde fazla doluluk yaratacağından uykunuzu iyice kaçırabilir.

Total
2
Shares

Bir cevap yazın