sigarayı bıraktıktan sonra kilo almamanın yolları

Sigarayı zar zor bıraktınız ve sağlıklı bir yaşama ilk adımı attınız. İşte bu güzel haber.

Nikotinin, iştahınızı kapatıcı etkisi ortadan kalkınca, yemek yemeye saldırmanız olası gelişmelerden.

Bununla beraber alacağınız üç-dört kilo sizi endişelendirmeye başlamış olabilir.

Hiç dert etmeyin ve aşağıdaki önerilerimize kulak verin.

 

1) Bol bol sıvı tüketin

Kendinizi tok hissetmeniz için su tüketim miktarınızı mutlaka arttırın.  Suya ilave olarak ise ayran ve yağsız süt tercih edebilirsiniz.

2) Sakız çiğneyin

Acıkmanızı geciktireceği için sakız çiğnemek, sigarayı bırakma sürecinde çok önemli. Canınız sigara içmek istediğinde mentollü bir sakız atın ağzınıza ya da dişlerinizi fırçalayın.

3) Atıştırma alışkanlığından vazgeçin

Nikotinin vücudunuzdan çıkmaya başlamasıyla, iştahınızın açılması ve atıştırmalıklara yönelmeniz çok normal. Bunun önüne geçmek için ara öğün sayınızı arttırmak isabetli olacak.

4) Şekeri dengeleyin

Sigarayı bıraktıktan sonra kan şekerinizde meydana gelecek olan düşmeyi çikolatalı pastalarla gidermeye çalışmayın. İhtiyacınız olan şekeri taze meyvelerden almayı denemelisiniz.

5) Hareket edin

Yeni beslenme düzeninize uyum sağlamanın en iyi yolu bol bol hareket etmek olacak. Bol bol yürüyün, merdiven çıkın. Hareketli olmayı bir yaşam biçimi haline getirin.

6) Çiğ beslenenin

Araştırmalara göre çiğ sebze ve meyve yiyenler, yemeyenlere oranla daha az sigaraya başlama riski taşıyor.  Güzel haber.

7) Metabolizmanızı hızlandırın

Metabolizmayı hızlandırmak için besinlerden takviye alabilirsiniz.

Yeşil çay, yağsız süt, kırmızı biber, yumurta, balık, hindi, zencefil, tarçın.

 

Total
0
Shares

Bir cevap yazın

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmanız için çerez kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanmayı kabul etmiş sayılırsınız.

Çerez ayarları

Aşağıda bu web sitesinde hangi tür çerezlere izin vereceğinizi seçebilirsiniz. Seçiminizi uygulamak için "Çerez ayarlarını kaydet" düğmesini tıklayın.