Kış aylarında birçok kişi, mevsimin kasvetini üzerinden atmak için sevdiği yiyeceklerde arar mutluluğu. Havalar soğuduğunda oluşan bu aşırı yeme isteğinin, hayatta kalma içgüdüsünden mi, yoksa abur cuburların daha fazla göz önünde olmasından mı kaynaklandığını tam olarak bilmiyoruz. Bu sebeple yaklaşan kış zamanında fazla yemenize engel olmak adına, uzman tavsiye ve teorileri bir araya getirdik.

Young beautiful woman choose between sweet cake and green apple - in the kitchen

KIŞ ATIŞTIRMALARI SADECE BİR GELENEK OLABİLİR.

Bazı bilim adamlarına göre ise, kış kilosu biyolojik değil, çevresel bir olgudur. Kış aylarındaki tatiller, çoğunlukla yağlı yiyeceklerin yenmesine sebep olur. Tabii buna daha az fiziksel aktivite de eklendiğinde, insanların o dönemlerde birkaç kilo alması ve bahar geldiğinde ise tekrar eski haline dönmesi oldukça doğaldır. Yapılan son araştırmalar, kış aylarında neden sadece belli besinlere yöneldiğimize de ışık tutuyor. Maryland, Canadian Üniversitesi’nde yapılmış olan bir çalışma, yemek ile sevginin bağlantısını ortaya koyuyor. Örnek vermek gerekirse, büyükannenizin yılbaşında, sadece sizin için hazırladığı kurabiyeleri yemek, size o kurabiyelerin diğer her şeyden daha çok lezzetli olduğunu düşündürür. Bunun da nedeni, büyükannenizle olan duygusal bağınızdır. O zaman size verilebilecek en iyi tavsiye; Öncelikle tam tahıllılardan, yağsız proteinden ve taze sebze, meyveden oluşan dengeli bir diyeti izlemeniz ve arada sırada sadece sevdiğiniz yiyeceklere zaman ayırmanız olacaktır.

Total
0
Shares

Bir cevap yazın