Bitkisel bazlı, sağlıklı ve yenilikçi lezzetleriyle fark yaratan Allezz, uluslararası platformda iki önemli başarıya imza attı. Dünyanın önde gelen gıda ve içecek tadım otoritelerinden International Taste Institute tarafından 3 ayrı ürün için Üstün Lezzet Ödülü’ne layık görüldü. Aynı gün 5. Uluslararası Elmas Ödülleri’nde de “Yılın Doğal Sağlıklı Sos ve Çeşni Lezzet Markası” seçildi.

Bitkisel bazlı, sağlıklı ve yenilikçi soslar ile çeşniler alanında fark yaratan Allezz, uluslararası platformda iki büyük başarıya imza attı. 2005’ten bu yana Belçika’nın Brüksel kentinde faaliyet gösteren dünyanın önde gelen gıda ve içecek tadım otoritelerinden International Taste Institute (Uluslararası Lezzet Enstitüsü) tarafından 3 ayrı ürün için Üstün Lezzet Ödülü’ne layık görüldü. Bununla da sınırlı kalmadı, aynı gün 5. Uluslararası Elmas Ödülleri’nde “Yılın Doğal Sağlıklı Sos ve Çeşni Lezzet Markası” seçilerek bir diğer önemli başarıya daha ulaştı. Bu ödüllerle birlikte yenilikçi içeriklerinin yanı sıra, doğal, katkısız ve raf ömrü uzun ürün formüllerinin pazarda yarattığı farkı tescilledi.
Köklü Akdeniz, Ortadoğu, Balkanlar ve Türk mutfaklarının yöntemlerini yenilikçi yaklaşımlarla birleştiren Allezz’in aldığı Üstün Lezzet Ödülü, Allezz Kırmızı Soğan Turşusu (Allezz Pickled Red Onion), Allezz Közlenmiş Acı Biber Sosu – Normal Acı (Roasted Hot Pepper Sauce – Mild) ve Allezz Trüflü&İstiridye Mantarlı Çeşni (Truffle & Oyster Mushroom Seasoning) ürünlerinin her biri için ayrı ayrı verildi. Ürünler, bağımsız şefler ve duyusal analiz uzmanlarından oluşan jüri tarafından tat, doku, denge ve genel lezzet uyumu gibi kriterlere göre değerlendirildi.

“Bu ödüller, küresel bir mutfak markası olma yolunda hızla ilerlememizin önünü açıyor”
Hem ev hem profesyonel şeflere yönelik tamamen katkısız, lezzetli ve niş bir ürün grubu sunduklarını belirten Allezz Kurucu Ortağı Gökhan Altül, şu açıklamada bulundu: “Geleneksel Akdeniz tekniklerinin ve modern mutfak inovasyonunun ustaca bir karışımından oluşan birinci sınıf soslarımız ve çeşnilerimiz taze, doğal malzemelerden hazırlıyoruz. Ürünlerimizi yapay katkı maddeleri, koruyucular veya rafine şeker olmadan üretiyor, sadece bal veya hurma özütü ile tatlandırıyoruz. Aldığımız ödüller de böylesi bir kaliteye olan bağlılığımızı ortaya koyarken, biz de küresel bir mutfak markası olma yolunda hızla ilerlememizin önünü açıyor.”
Yakın zamanda ABD, Katar ve Suudi Arabistan’da da faaliyet gösterecek
Türkiye’nin dışında Dubai, Gürcistan, Hong Kong gibi bölgelerde faaliyet gösterirken, ürünlerini yakında ABD, Katar ve Suudi Arabistan’da da satışa sunmaya hazırlanan Allezz’in Kurucu Ortağı Gökhan Altül, “Kadim lezzetlerimiz ve bereketli topraklarımızın sunduğu eşsiz mutfak mirasını modern üretim anlayışıyla harmanlayan markamız, ulusal sınırları aşarak global bir başarı hikayesi yazıyor. Geleneksel tatlarımızı yenilikçi yaklaşımlarla birleştirerek, kalite ve sürdürülebilirlik ilkelerimizden ödün vermeden, dünya sofralarına ulaşıyoruz. Küresel çapta tanınan ve tercih edilen bir lezzet elçisi haline gelmeyi hedeflerken, gücümüzü ürettiğimiz lezzetlerin benzersizliğinden alıyoruz” diyerek sos ve çeşnileri hakkında ayrıntılı bilgi verdi.
Buna göre Allezz’in ürün koleksiyonu, geleneksel tarifleri modern mutfak ihtiyaçlarıyla harmanlama felsefesini yansıtıyor. Çok yönlü uygulamaları ile her yemeğe mutfak heyecanı katıyor. 2018 yılında kurulan markanın lezzetleri, katkı maddesi veya koruyucu madde içermeyen taze sebzeler, meyveler ve baharatlar kullanılarak titizlikle hazırlanıyor. Glütensiz, vejetaryen veya vegan dostu olan ürünler, endüstriyel süreçlerle değil; profesyonel şef yöntemleri kullanılarak yapılıyor.
“Her tabağa yeni bir hikaye kazandırıyoruz”
Ürünlerini taze sebze, meyve ve baharatlar kullanılarak hiç bir kimyasal katkı maddesi olmadan sofralara cam kavanozlarda ulaştırdıklarının altını çizen Allezz’in Kurucu Ortağı Gökhan Altül, “Yemek hayatın kendisidir, hiç bitmeyen bir yolculuktur ve bütün hikaye en sıradan tatlara bile gurme dokunuşlar yapmaktan geçiyor. Biz de her kültürden ve yaştan yemek yapmayı, yemeyi seven insanların hayatlarına lezzet katıyoruz. Her tabağa bir anlam kazandırıyor, doğal malzemelerle adeta damak keşfine davet ediyoruz. Benimsediğimiz bu misyonla ördüğümüz bu başarıyı ödüllerle tescillerken, gelecek dönemde bir dünya markası olmayı planlıyoruz.”