Olivier Rousteing, 14 yıldır kreatif direktör olarak çalıştığı Balmain’den ayrıldığını açıkladı.
Rousteing, Balmain’i moda ve sosyal medyanın dönüşüm noktasında olduğu 2010’lu yılların başında yeni dünyaya uyumlu hale getirip daha kapsayıcı bir marka olmasını sağlamış, hem Balmain hem de moda dünyası için unutulamayacak bir isim haline gelmişti.
Olivier Rousteing, moda kariyerine 2003 yılında Roberto Cavalli ile başlıyor. Beş yıl boyunca markada tasarımcı olarak görev aldıktan sonra, Balmain moda evine katılıyor – buradaki kariyeri stüdyo görevlisi olarak başlıyor fakat hızlıca yükselen Olivier, 25 yaşında Balmain’in kreatif direktörü oluyor.
Balmain’in yeni kreatif direktörü, medyaya ve moda çevrelerine bir bomba gibi düşüyor. Fransız ve elitist bir moda evinin kreatif direktörü; Afrika’da doğup evlatlık alınmış, 25 yaşında bir siyahi mi olacaktı? Üstelik Christophe Decarnin’nin başarılı liderliğinden sonra? Neredeyse hiç tecrübesi yoktu, Balmain’de işe stüdyo görevlisi idi.
Olivier Rousteing; Balmain’de geçirdiği on dört yıl boyunca hem kreatif direktör ünvanını ne kadar çok hak ettiğini kanıtladı hem de kendisini yeni nesil bir moda ikonuna dönüştürdü. Artık Rousteing demeden Balmain demek mümkün değil.
İçindekiler
İlk yılları
Yeni bir kreatif direktör olmanın en zor yanı, sizden bir önceki tasarımcının vizyonu altında ezilmeden markanın estetiğine uygun bir koleksiyon çıkarabilmek. Rousteing, kendisinden önce beş yıl boyunca kreatif direktörlük yapan Christophe Decarnin’den sonra 2012 İlkbahar/Yaz koleksiyonu ile büyük çıkışını yakaladı. Decarnin’nin estetiğini tamamıyla reddetmeyen bu koleksiyon, daha fazla couture teknik içeriyordu ve “gençliğe” daha yakındı. Decarnin’nin rock-glam geniş ve sert omuzları, dar bel ve işlemeli mini eteklerini devralıp düzenledi.
FW 2012’deki Faberge koleksiyonunda Elizabeth Taylor’a Richard Burton tarafından hediye edilen Faberge Egg mücevherinden esinlenerek düzenleniyor. Kendisi bu koleksiyonu şöyle anlatıyor :
“Podyuma bu kadar geleneksel, bu kadar barok ve bu kadar zengin bir şey getirme fikrine bayıldım; tüm ürünler keskin kesimler ve son derece modern bir tavırla sunulmuş. Balmain atölyesi, tüm o incileri, tüm o muhteşem işlemeleri, karmaşık dokumaları ve detaylı kanaviçeleri mükemmelleştirerek (sadece onların yapabileceği gibi) bu işi başardı.”
Balmain Army
Bu süreçte Olivier; markanın daha kapsayıcı ve farklı etnik gruplar, görünüşler, yaşlar ve gruplardan insanlar tarafından benimsenmesini sağlayan politikalar takip ederken bir yandan da markayı milenyumlar ve Instagram çağı için hazırlayıp Balmain’in moda ve lüksün yeni döneminde önemini kaybetmemesini sağladı.
Balmain ordusu, Olivier Rousteing’in Balmain markasını yeniden tanımlarken yarattığı en güçlü kültürel stratejilerden biri. Bu ordu, Balmain markasının tasarımlarını giyen, destekleyen ve temsil eden ünlü kadınlardan oluşan bir toplululuk idi. Rousteing, bu grubu klasik bir müşteri ağı olarak değil bir topluluk ve dayanışma ağı olarak inşa etti. Bu birliktelik hali inanılmaz bir sosyal medya görünürlüğü sağlarken bir moda evi olarak Balmain’i yeni bir jenerasyona ve birden çok hayran grubuna tanıttı.
Bu “ordunun” üyeleri hem moda dünyasında hem de kendi alanlarında ikon olan isimlerdi.
Müzik dünyasında Rihanna ve Beyonce gibi dev isimlerle çalışırken erkek koleksiyonları için de Kanye West, Maluma ve Justin Bieber ile iş birliği yaptı. Gigi-Bella kardeşleri de ordusuna dahil eden Olivier, Kardashian-Jenner ailesini de Balmain ordusuna ekledi.
Bu isimler; defilelerde yürüdü, kampanyalarda yer aldı, kırmızı halıda Balmain giydi. Rousteing’in de dediği gibi, onlar sadece markayı giymiyor; markanın hikayesini yaşıyorlardı.
Bunun en büyük örneği, Beyonce ve Balmain işbirliği. 2018’de Beyonce’nin Coachella – daha doğrusu ikonik ismi ile “Beychella” performasını için Rousteing Balmain imzalı özel kostümler tasarladı. Bu sahne kostümleri sadece sanat performansı içinde kalmadı; moda dünyasında da konuşuldu, sosyal medya aracılığıyla geniş yankı buldu.2022’de Renaissance albümü için “16 şarkı için 16 parça” içeren ortak bir koleksiyon tasarlandı. 2018 baharında yine Beyonce ile Balmain tarafından HBCU temalı bir kapsül koleksiyon çıktı. HBCU’lar, Amerika’daki tarihi Siyah üniversiteleri ve koleksiyondan kazanılan gelirin bir kısmı eğitim bağışlarına yönlendirildi.
Rihanna, Rousteing dönemi Balmain’in genç, cesur ve pop-kültürle entegre imajını sembolize eden güçlü bir müzeydi. Balmain’şn 2014 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun ikonu Rihanna’ydı. Rihanna’nın geniş kitlelere hitap eden kimliğiyle Balmain bir “lüks marka gençleri hedefliyor” sinyalini güçlü biçimde verdi.
Olivier Rousteing, sadece Balmain için değil ama bütün moda dünyası için bir dönüm noktası ve son derece önemli bir isimdi. On dört yılın ardından Balmain ile yollarını ayırmış olmaları hepimizi şok etse de ileride yapacakları için büyük bir heyecanda olduğumuz isim, Balmain’den sonra nerede çalışacak merak ediyoruz. Tabii ki, Balmain’in bir sonraki kreatif direktörünün kim olacağı da aynı şekilde merak konusu.
Fotoğraf: Olivier Rousteing @olivier_rousteing
İlginizi çekebilecek bir diğer yazı >>>>> Yeni sezonun makyaj trendi: “Cacao makeup” ile sıcak ve yumuşak tonlarda güzellik